current views are: 2

9 Σεπτεμβρίου 2014
Δημοσίευση15:26

Η νέα Jaguar που θα τα βάλει με την 3άρα και το C-Class

Με το νέο της μεσαίο sedan η Jaguar προσπαθεί να ανέβει επίπεδο και να πλησιάσει τους ανταγωνιστές από τη Γερμανία που κυριαρχούν στην κατηγορία

Δημοσίευση 15:26’
αρθρο-newpost

Με το νέο της μεσαίο sedan η Jaguar προσπαθεί να ανέβει επίπεδο και να πλησιάσει τους ανταγωνιστές από τη Γερμανία που κυριαρχούν στην κατηγορία

Με το νέο της μεσαίο sedan η Jaguar προσπαθεί να ανέβει επίπεδο και να πλησιάσει τους ανταγωνιστές από τη Γερμανία που κυριαρχούν στην κατηγορία. Η νέα αλουμινένια πλατφόρμα και οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου Ingenium είναι ορισμένα από τα «όπλα» της βρετανικής μάρκας.

Η ΧΕ έχει μήκος 4,67 m, το πλάτος της φθάνει το 1,85 m, το ύψος το 1,42 m. και το μεταξόνιο τα 2,83 m. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις της και τον πλούσιο εξοπλισμό, το βάρος της έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα, κοντά στα 1.500 kg. Η σχεδίασή της δείχνει φρέσκια, είναι πάντως πιο «κρατημένη» από όσο περιμέναμε. Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα (της έκδοσης S) και τα «νεύρα» στο καπό. Στην ουρά είναι ξεκάθαρες οι αναφορές στην πανέμορφη F-Type. Δερμάτινες επενδύσεις, λεπτομέρειες από χρώμιο, μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, δίνον τον… τόνο στην καμπίνα των επιβατών.

Η αλουμινένια πλατφόρμα της Jaguar έχει συμβάλλει τα μέγιστα όχι μόνο στον περιορισμό του βάρους αλλά – κατά συνέπεια – και σε αυτόν της κατανάλωσης. Σε συνεργασία με το νέο 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα Ingenium (ισχύος 163 PS και ροπής 38,7 kgm), η ΧΕ καταναλώνει μόλις 3,8 lt/100 km και εκπέμπει στο περιβάλλον 99 g. CO2 ανά km. Είναι δηλαδή ένα υπερπολυτελές μεσαίο οικογενειακό που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας!

Η πιο ισχυρή έκδοση προς το παρόν είναι η S, με τον 3.0 V6 της F-Type κάτω από το καπό. Αποδίδει 340 PS και 45,9 kgm ροπής στις 4.500 rpm. Συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,1 δλ, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η Jaguar ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτό κύκλο 8,3 lt/100 km, τιμή που αντιστοιχεί σε 193 g. CO2 ανά km.

Για την εμπρός ανάρτηση της ΧΕ στη Jaguar επέλεξαν την λύση των διπλών ψαλιδιών, ενώ πίσω ανεξάρτητη, τύπου Integral Link. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα που ο κατασκευαστής ονομάζει ASPC (All Surface Progress Control). Λειτουργεί ως cruise control για χαμηλές ταχύτητες (από 3,6 έως 30 km/h). Ελέγχοντας την πέδηση και τον κινητήρα υπόσχεται άριστη πρόσφυση ακόμη και στις πιο γλιστερές επιφάνειες. Μάλιστα ο οδηγός δε χρειάζεται να πατά γκάζι και φρένο.

Οι πωλήσεις της Jaguar XE θα αρχίσουν το 2015 και περισσότερες λεπτομέρειες για τους κινητήρες και τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά θα γίνουν γνωστά τον Οκτώβριο, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού.


σχετικα αρθρα