current views are: 1

15 Μαρτίου 2019
Δημοσίευση11:07

Πως σχεδιάζεται ένα νέο αυτοκίνητο; Το παράδειγμα του CUPRA Formentor

Όλα ξεκίνησαν από μια λευκή κόλα χαρτιού, όπου αρχικά σχεδιάζεται το γενικότερο σχήμα του μοντέλου. Κατόπιν διορθώνονται κάποιες σχεδιαστικές ατέλειες και πραγματοποιούνται μια σειρά από διορθώσεις, ενώ αποτυπώνονται οι όποιες ενστάσεις ή προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο.

Δημοσίευση 11:07’
αρθρο-newpost

Όλα ξεκίνησαν από μια λευκή κόλα χαρτιού, όπου αρχικά σχεδιάζεται το γενικότερο σχήμα του μοντέλου. Κατόπιν διορθώνονται κάποιες σχεδιαστικές ατέλειες και πραγματοποιούνται μια σειρά από διορθώσεις, ενώ αποτυπώνονται οι όποιες ενστάσεις ή προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο.

Όταν ένα καινούριο μοντέλο πρωτοβγαίνει στο δρόμο, δημιουργεί θετικές εντυπώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα είναι προϊόν σκληρής δουλειάς και ατελείωτων ωρών σχεδιασμού και δοκιμών.

Για παράδειγμα το CUPRA Formentor σχεδιάστηκε συνολικά μέσα σε έξι μήνες και οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν σε τρία στάδια.

Όλα ξεκίνησαν από μια λευκή κόλα χαρτιού, όπου αρχικά σχεδιάζεται το γενικότερο σχήμα του μοντέλου. Κατόπιν διορθώνονται κάποιες σχεδιαστικές ατέλειες και πραγματοποιούνται μια σειρά από διορθώσεις, ενώ αποτυπώνονται οι όποιες ενστάσεις ή προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο. Οι ιδέες από όλους τους επικεφαλής των τμημάτων είναι πολλές και τα σκίτσα διαδέχονται το ένα μετά το άλλο προκειμένου να προκύψει το επικρατέστερο. Παράλληλα υπάρχουν οι επεμβάσεις στη γενικότερη οπτική.

Από την άλλη, υπήρξε μια συγκεκριμένη ομάδα που ασχολήθηκε με τα χρώματα που θα έχει το μοντέλο. Για παράδειγμα οι επικεφαλής έχουν επιλέξει μια σειρά από χρώματα, καθώς και το στιλ του εσωτερικού. Στο μοντέλο υπάρχει δερμάτινη, ορατή ραφή και αλουμινένιες υφές που κάνουν αίσθηση από την πρώτη στιγμή.

Κατόπιν το CUPRA βγήκε στους δρόμους της Βαρκελώνης χωρίς εργοστασιακή παρέμβαση. Μόλις διαμορφώθηκε ο σχεδιασμός, ανέλαβε το τμήμα της τεχνολογίας. Οι σχεδιαστές CAD (Computer Aided Design) μετέτρεψαν τα σχέδια σε 3D γραφικά, προσαρμόζοντας όλα τα χαρακτηριστικά και τα ιδιαίτερα στοιχεία που ήθελαν να έχει το μοντέλο. Σε αυτό το στάδιο, πραγματοποιούνται όλες οι δοκιμές για να επαληθευτούν οι απαραίτητες τεχνικές απαιτήσεις.

Στο εσωτερικό οι τεχνικοί ξεκίνησαν ανάποδα, ξεκινώντας πρώτα από την οθόνη και κατόπιν έβαλαν όλα τα υπόλοιπα όργανα. Η προτεραιότητα του εργαστηρίου ήταν να απλοποιήσει την εμπειρία του οδηγού και να μπορούν να δίνουν τα όργανα ανά πάσα στιγμή όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Για να ολοκληρωθεί το πρωτότυπο αυτοκίνητο χρειάστηκαν να γίνουν 500 σκίτσα, 100 ανακαινίσεις, να χρησιμοποιηθούν 700 κιλά πηλού για κάθε μοντέλο για να έχει διάρκεια στον χρόνο, να υπάρξουν 1.800 εικονίδια στην οθόνη και 1.300 στον πίνακα οργάνων και ένα περίπου χιλιόμετρο καλωδίου. Τέλος, στο μοντέλο έχουν γίνει πάνω από 50 δοκιμές χρώματος.

 

Πηγή: ΑΠΕ


σχετικα αρθρα