Στις 24 Μαρτίου ολοκληρώνεται η πλήρης αποχώρηση της Olympic Air από τη Δυτική Ευρώπη όταν ένα Airbus Α320 της πτήσης ΟΑ152 θα πετάξει για τελευταία φορά από το Άμστερνταμ στην Αθήνα, κλείνοντας έναν μεγάλο ιστορικό κύκλο. Η αεροπρική εταιρεία θα πετάει πλέον στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική σελίδα VIMA.GR η κίνηση της Olympic Air κρίνεται από κύκλους των αερομεταφορών ως αναπάντεχη, αφού τις προηγούμενες εβδομάδες είχε προγραμματιστεί αύξηση των πτήσεών της προς την Ολλανδική πρωτεύουσα σε δύο ανά ημέρα, με ταυτόχρονη μείωση των αντίστοιχων δρομολογίων της KLM από δύο σε μία ημερησίως.

Yπενθυμίζεται μάλιστα ότι τον Σεπτέμβριο οι δύο εταιρίες είχαν ανακοινώσει συμφωνία για πτήσεις κοινού κωδικού. Πλέον, το δρομολόγιο Αθήνα - Άμστερνταμ θα εκτελείται από την KLM, καθώς και από την θυγατρική της, χαμηλού κόστους Transavia.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας κύκλος κλείνει αφού όταν ξεκίνησε να πετά η Olympic Air την 1η Οκτωβρίου 2009, συνέδεε την Αθήνα - μεταξύ άλλων - με το Λονδίνο, το Παρίσι, τις Βρυξέλλες, την Βιέννη, το Μιλάνο, την Ρώμη, την Βυρητό και την Αλεξάνδρεια και το Άμστερνταμ. Η τελευταία πόλη αποτελούσε και τον έσχατο κρίκο που συνέδεε την εταιρία με το πρόσφατο παρελθόν της.

Το «αντίδωρο» της αποχώρησης από το Άμστερνταμ είναι, σύμφωνα με πηγές της Olympic Air, η έναρξη των δρομολογίων από και προς Τελ Αβίβ από τις 9 Μαρτίου 2012, τα οποία αρχικά θα γίνονται τρείς φορές την εβδομάδα, ποντάροντας στην εντατικοποίηση των οικονομικών σχέσεων, αλλά και στο αυξανόμενο κύμα Ισραηλινών τουριστών στην Ελλάδα, πεδίο, στο οποίο ήδη δραστηριοποιείται και η Aegean.

Πλέον, τα δρομολόγια από και προς Ισραήλ αναμένεται να είναι και από τα πλέον τακτικά του εθνικού εναερίου χώρου, αφού στην γραμμή Αθήνα - Τελ Αβίβ θα δραστηριοποιούνται η Aegean, η Olympic και η El Al. Μάλιστα, η πρώτη θα συνδέει το Ισραήλ με αρκετούς Ελληνικούς προορισμούς.

Πάντως, το γενικότερο κλίμα των ημερών είναι δυσοίωνο, αφού τον Φεβρουάριο η Air France-KLM εμφάνισε ζημίες ύψους 700 εκατ. ευρώ στο Ευρωπαϊκό της δίκτυο, ενώ η Lufthansa ανακοίνωσε πρόγραμμα περικοπών 1,5 δισ. ευρώ για την επόμενη διετία.

Η Olympic Air φαίνεται να σταθεροποιείται οικονομικά σε μάλλον διαχειρίσιμα μεγέθη, αφού δεν έχει ανοίγματα σε κινδύνους, κάτι, που ήταν αποτέλεσμα της έμφασής της σε κοντινά δρομολόγια με τα ελικοφόρα Bombardier. Αυτή η εξέλιξη την ωθεί σε μία νέα αναζήτηση εξωστρέφειας.

Ήδη, η εταιρία έχει ρίξει στην αγορά ειδικές προσφορές για πτήσεις προς Τελ - Αβίβ και Κωνσταντινούπολη, με τιμές που ξεκινούν από 57 και 69 ευρώ, αντίστοιχα. Παράλληλα, σχεδιάζει να αυξήσει στην θερινή σεζόν τις συχνότητες για Βουκουρέστι (από οκτώ σε εννέα) και Κάιρο (από έξι στις οκτώ).

Πηγή: Το Βήμα