current views are: 1

8 Μαρτίου 2012
Δημοσίευση05:14

Οι μισοί Έλληνες «κόβουν» ρούχα- φαγητό

Όλος ο πληθυσμός αλλάζει αγοραστικές ανάγκες λόγω Μνημονίου. Το 46%  «μάζεψε» τα έξοδα του σουπερ μάρκετ σε σχέση με το 26% του 2009, το 72% έκοψε τα ρούχα και τη διασκέδαση το 74%! Κατά 15% μειώθηκε η αγοραστική μας δύναμη σε ένα χρόνο.

Δημοσίευση 05:14’
αρθρο-newpost

Όλος ο πληθυσμός αλλάζει αγοραστικές ανάγκες λόγω Μνημονίου. Το 46%  «μάζεψε» τα έξοδα του σουπερ μάρκετ σε σχέση με το 26% του 2009, το 72% έκοψε τα ρούχα και τη διασκέδαση το 74%! Κατά 15% μειώθηκε η αγοραστική μας δύναμη σε ένα χρόνο.

Όλος ο πληθυσμός αλλάζει αγοραστικές ανάγκες λόγω Μνημονίου. Το 46%  «μάζεψε» τα έξοδα του σουπερ μάρκετ σε σχέση με το 26% του 2009, το 72% έκοψε τα ρούχα και τη διασκέδαση το 74%! Κατά 15% μειώθηκε η αγοραστική μας δύναμη σε ένα χρόνο.

Χοντρό μαχαίρι σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως είναι το γάλα, το ψωμί ακόμη και το ρεύμα, έχουν βάλει οι Έλληνες.  Πρόκειται για μια… μνημονιακή οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσουμε απ’ ότι φαίνεται για αρκετά χρόνια ακόμη αφού το φως στο τούνελ που διακρίναμε πριν μερικούς μήνες ήταν τελικά το… φορτηγό που ερχόταν κατά πάνω μας.  

Και για του λόγου το αληθές σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) έχει αναγκαστεί να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, όταν το 2008 σε ανάλογη κίνηση είχε προχωρήσει “μόλις” το 54%! Την ίδια ώρα ποσοστό 44% έχει περιορίσει τα έξοδα για το καθημερινό φαγητό (23% το 2009) και 46% για τις αγορές από το super market (26% το 2009). Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες οι οποίες πλήττονται περισσότερο. Συγκεκριμένα τη διασκέδαση έχει κόψει το 74% από 41% το 2009, τις αγορές ρούχων και παπουτσιών το 72% από 39% που ήταν το 2009, ενώ διακοπές και ταξίδια έχει κόψει το 57% έναντι 26% το 2009.  

Νομοτελιακή εξέλιξη των πραγμάτων, αν σκεφτεί κανείς ότι τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της ύφεσης και των πρόσθετων φορολογικών μέτρων η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 14% όταν σε άλλες χώρες με αντίστοιχα προβλήματα όπως η Πορτογαλία, το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται σε 5%.  

Των περικοπών και της στροφής σε φθηνότερα προϊόντα από 7 στους 10 καταναλωτές έχει προηγηθεί επιστροφή στη λίστα αγορών, την οποία την περίοδο των παχέων αγελάδων την είχαμε λησμονήσει. Πλέον πάνω από 9 στους 10 καταναλωτές ποσοστό 93,3% δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίζει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ! Υπάρχει δηλαδή περιορισμός των παρορμητικών αγορών και αυστηρός προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων, προφανώς σε μία προσπάθεια αντιμετώπισης των οικονομικών περιορισμών και φυσικά γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα άλλης επιλογής. 

Και πως να μην υπάρχει προγραμματισμός ότι ένας στους τρεις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Συγχρόνως, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που φαίνεται να ξοδεύει περισσότερο από ότι η Ελλάδα.

Aρίστος Οικονομίδης