Ότι η αγορά της μαζικής εστίασης πνέει τα λοίσθια, μετά και την αύξηση του ΦΠΑ, είναι κοινό μυστικό για να μην πούμε η πικρή αλήθεια. Μια άλλη πικρή αλήθεια είναι ότι τα fast food και συγκεκριμένα τα hamburger, το “εθνικό” φαγητό της εφηβείας μας, έχει χάσει την αίγλη του παρελθόντος. Αλήθεια που σηκώνει απ’ ότι φαίνεται και δεύτερη κουβέντα. Και αυτό γιατί η αλυσίδα των αδελφών Κάρεϋ –Ελλήνων της διασποράς-, τα Simply Burger έχουν βαλθεί να ανατρέψουν τα δεδομένα και να μας πείσουν ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες.

Με ένα μενού, αμερικανικό κατά βάση, με τιμές που δεν θα τις έλεγες και φθηνές και με ένα concept καταστήματος διαφορετικό απ’ ότι γνωρίζαμε μέχρι πρόσφατα, τα Simply Burgers φαίνεται να κρατούν τη μυστική συνταγή της επιτυχίας. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από 300.000 εγγεγραμμένους πελάτες, τα 17 καταστήματα, τα 1,2 εκατ. Burgers που ψήνει ετησίως, τα 5.000 γεύματα που διαθέτει ημερησίως και τα 50 εκατ. Ευρώ πωλήσεις που έχει πετύχει από το 2003 μέχρι σήμερα.


Γιατί όλα ξεκίνησαν στο «μακρινό» πλέον 2003 όταν οι αδερφοί Άρης και Μπράιαν Κάρεϋ, με μόλις 35.000 ευρώ αρχικό κεφάλαιο από την οικογένεια, φίλους και τις …πιστωτικές τους κάρτες αποφάσισαν να «μεταναστεύσουν» από την Καλιφόρνια στην Ελλάδα και να γίνουν “οικονομικοί μετανάστες” στην χώρα των γονιών τους. Εκτός του ότι άφησαν τη Μητρόπολη του καπιταλισμού άφησαν πίσω τους και “στρωμένες” δουλειές όπως θα έλεγαν οι παλαιότεροι για να κυνηγήσουν το όνειρό τους.


Ο Άρης, που αποτελεί τη δημιουργική δύναμη πίσω από τα Simply Burgers, έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οικονομικά στην Καλιφόρνια και έχει εργαστεί ως χρηματιστής στην Αμερική και στη Citibank. Ο Μπράιαν, που είναι αυτός που υλοποιεί το επιχειρηματικό σχέδιο της αλυσίδας, με MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού, έχει εργαστεί σε εταιρείες επενδύσεων στην Καλιφόρνια με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την εκτέλεση χρηματοδοτήσεων και πράξεων συγχωνεύσεων και εξαγορών σε διάφορους κλάδους.


Όλα αυτά βέβαια ανήκουν στο παρελθόν γιατί από το 2003 είναι “εστιάτορες”. Εννέα χρόνια μετά λοιπόν το βάπτισμα του πυρός και έχοντας αφήσει τόσο οι ίδιοι, όσο και η ίδια η χώρα, πίσω τους την «χρυσή» εποχή των μέσων της περασμένης δεκαετίας, οι  Άρης και Μπράιαν Κάρεϋ εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον εκτιμώντας ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Μέχρι στιγμής το στοίχημα που βάλαν με τον εαυτό τους φαίνεται να τους βγαίνει.


Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι ακόμη και για όσους δραστηριοποιούνται στο φαγητό τα επενδυτικά σχέδιά τους για το μέλλον είναι προσεκτικά και στοχευμένα. Στόχος η λειτουργία ακόμη 2-3 καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη και το «άνοιγμα» στην αγορά της Πάτρας. Την ίδια ώρα υπάρχει και η σκέψη για επέκταση της αλυσίδας και σε κάποιες επιλεγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης –έχουν γίνει έρευνα σε Γερμανία, Γαλλία και Μ. Βρετανία.
 
 

Γιώργος Παλαιολόγος