Δόθηκε σήμερα στη κυκλοφορία η Παράκαμψη Μαλίων, μήκους 9,0 χλμ., που αποτελεί τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών.

Το έργο κόστισε 40 εκ. ευρώ περίπου , από τα οποία 20 εκατ. ευρώ ήταν η δαπάνη κατασκευής και 20 εκατ. ευρώ το συνολικό κόστος των απαλλοτριώσεων. Η χρηματοδότηση έγινε από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους .

Η παράκαμψη Μαλίων συμπληρώνεται με δύο ανισόπεδους κόμβους , τον ανισόπεδο κόμβο Μαλίων, προϋπολογισμού 7,5 εκ., ο οποίος έχει προκηρυχθεί από 28/2/2012 με προβλεπόμενο άνοιγμα προσφορών στις 24-4-2012 και τον ανισόπεδο κόμβο Μοχού , προϋπολογισμού 3 εκ. ευρώ, η οριστική μελέτη του οποίου και οι σχετικές αδειοδοτήσεις είναι σε διαδικασία έγκρισης. Προσωρινά η σύνδεση του ΒΟΑΚ με τη παλαιά εθνική οδό και τα Μάλια γίνεται μέσω του ισόπεδου κυκλικού κόμβου Μοχού.

Σχολιάζοντας σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης δήλωσε «η παράκαμψη των Μαλίων που δόθηκε σήμερα στη κυκλοφορία έχει μεγάλη κυκλοφοριακή σπουδαιότητα για την Ανατολική Κρήτη, καθώς παρακάμπτει τους οικισμούς της Σταλίδας και των Μαλίων, μέσω των οποίων διερχόταν μέχρι σήμερα η κυκλοφορία μεταξύ Ηρακλείου και Λασιθίου. Συμβάλλει έτσι σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής , καθώς ανακουφίζει κυκλοφοριακά τους τουριστικούς οικισμούς και συντομεύει τη σύνδεση της ανατολικής Κρήτης με το λιμάνι και το αεροδρόμιο Ηρακλείου».