Μέσα σε λίγες ώρες μετά τη διατύπωσή της απερρίφθη η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν τους φόρους των καυσίμων ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των καταναλωτών, όταν αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου.  
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η πρόταση αυτή σκόνταψε σε δημοσιονομικούς περιορισμούς και, για αυτό, απερρίφθη από το υπουργείο Οικονομικών.  

«Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία», με ένα πλαφόν ενός ευρώ στο συνολικό φόρο ανά λείτρο. Αν εφαρμοζόταν, «θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών».  

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας από το υπουργείο Οικονομικών, η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρότασης «θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο προϋπολογισμός στη σημερινή συγκυρία».

Σημειώνεται ότι σήμερα, η τελική τιμή πώλησης π.χ. της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φορο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%. Ο μηχανισμός αυτός οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της τελική τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής.