Ο «πόλεμος» των Cola, θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί και Eκατονταετής. Οι δύο μεγάλοι πολυεθνικοί κολοσσοί, δηλαδή η Coca Cola και η Pepsico, κονταροχτυπιούνται απ’ άκρη σ’ άκρη ανά την υφήλιο για το ποια θα επικρατήσει.
Αυτή η μάχη μέχρις εσχάτων που κοστίζει ετησίως και δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σταματάει κάπου στα Δυτικά σύνορα της χώρας. Και αυτό γιατί η Pepsico παρά τις προσπάθειες που έχει κάνει δεν έχει καταφέρει να σηκώσει κεφάλι καθώς η Coca Cola εξακολουθεί να αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη.

Ηγετική θέση πάντως η οποία έχει κλονιστεί και μάλιστα σοβαρά την τελευταία διετία. Και για του λόγου το αληθές μέσα σε μια τριετία  οι πωλήσεις της Coca-Cola 3Ε στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 23%. Μόνο το τέταρτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς ο τζίρος της μειώθηκε 28% και στο σύνολο του 2011 κατά 12%.


Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την υποχώρηση πέρα από το προφανές δηλαδή την κρίση. Η απάντηση είναι μια οικογένεια από την Πάτρα.

Ο λόγος για τους αδελφούς Μαρλαφέκα, η εταιρεία των οποίων η Λούξ Μαρλαφέκας, αμφισβητεί την κυριαρχία της Coca-Cola και της Pepsi. Κόντρα στη γενικότερη κατάσταση και σε μια αγορά όπου ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 8,9% στα αναψυκτικά, 10,1% στους χυμούς και 5,7% στο εμφιαλωμένο νερό, η Λουξ Μαρλαφέκας, αυξάνει τα μερίδιά της στην κατηγορία των αναψυκτικών. Αιτία, η επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί και η στροφή και στήριξη των καταναλωτών στα προϊόντα και στις επιχειρήσεις με ελληνικό brand name.


Αποτέλεσμα η Πατρινή εταιρεία αναψυκτικών Λούξ Μαρλαφέκας η οποία πέτυχε να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών all flavors. Παράλληλα κόντρα σε μια πτωτική αγορά η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσει όχι μόνο το μερίδιό της το οποίο έχει φθάσει στο 15,5% αλλά και τις πωλήσεις της οι οποίες καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 10-15%.


Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα το 2011 να κλείσει με αύξηση πωλήσεων στα 22 εκατ. ευρώ περίπου από 19,5 εκατ. ευρώ το 2010. 


Για τη φετινή χρονιά, και με bonus την κίνηση της Coca Cola 3E να κλείσει τις μονάδες παραγωγής σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, η εταιρεία αναμένεται ότι θα κερδίσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο. Την ίδια ώρα στα σχέδια της είναι και η είσοδός της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Το επενδυτικό πλάνο της δεν σταματά εδώ καθώς υπάρχει και η επένδυση για τη δημιουργία καινοτόμων αναψυκτικών στο Αίγιο ύψους 33 εκατ. Ευρώ, που έχει ενταχθεί στον παλιό αναπτυξιακό νόμο. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης και με δεδομένο ότι η αγορά έχει στερέψει από Τραπεζικό χρήμα, η διοίκηση της βρίσκεται σε επαφές με Έλληνες και ξένους επενδυτές.
 

Παράλληλα, η Λουξ εντείνει τις προσπάθειες της στο κομμάτι των εξαγωγών. Ήδη προϊόντα βρίσκεται σε αγορές όπως οι Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία και Κύπρο, ενώ προσανατολίζεται σε νέες αγορές. Επόμενος στόχος της Λουξ είναι να εισέλθει στην αγορά της Μέσης Ανατολής και της περιοχής του Περσικού Κόλπου.
 

Γιώργος Παλαιολόγος