Λίγες ημέρες μετά το δημοσίευμα των New York Times, με το οποίο αναδείχθηκε στο μεγαλείο της η γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους και τα εμπόδια που βάζει για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, το αρμόδιο υπουργείο δια της υπουργού του αποφάσισε να ρίξει το στοργικό του βλέμμα στο πρόβλημα. Όμως, με δεδομένo ότι οι εκλογές είναι κοντά, πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται πως οι χθεσινές εξαγγελίες της υπουργού πως μία υπεύθυνη δήλωση θα αρκεί για να ανοίξει κανείς την ηλεκτρονική του επιχείρηση, θα μείνουν τελικά στα …λόγια. 

Οι χθεσινές δηλώσεις σε συνδυασμό με τη συνάντηση που είχε η Άννα Διαμαντοπούλου, με τον επιχειρηματία Φώτη Αντωνόπουλο καταδεικνύουν μια ακόμη στρέβλωση του συστήματος. Ότι για να πετύχει κανείς κάτι πρέπει το πρόβλημά του να γίνει γνωστό διά του τύπου και κατά προτίμηση διά του διεθνούς τύπου. 


Ο συγκεκριμένος νέος επιχειρηματίας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είχε δώσει συνέντευξη σε ξένα και ελληνικά ΜΜΕ για τα προβλήματα γραφειοκρατίας που αντιμετώπισε στη λειτουργία της επιχείρησής του, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης ελαιόλαδου.


Και κάπως έτσι, χθες έλαβε τη διαβεβαίωση της υπουργού ότι 
η ίδια «θα επιδιώξει με μία μόνο υπεύθυνη δήλωση να μπορεί ο πολίτης να προχωρά στη διαδικασία υλοποίησης της επιχειρηματικής του ιδέας και έπειτα να ακολουθεί ο έλεγχος». 

Απόφαση ή προεκλογικό τρικ;
 

Ιδού είναι το ερώτημα, αφού ως γνωστόν η νομοθεσία στη χώρα μας για την ασφαλή λειτουργία μίας ηλεκτρονικής επιχείρησης… είναι ελλιπής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι 
από τις 2.000 επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που λειτουργούν σήμερα στη χώρα το 15% αυτών είναι παράνομες.

Όπως προκύπτει δε, από τα στοιχεία έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 55% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει βασικές παραλείψεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών και την πιστοποίησή τους από ανεξάρτητο οργανισμό.


Ωστόσο, το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει ότι σε συνεργασία με το ELTRUN προχωρούν στη δημιουργία ενός νέου πλαισίου λειτουργίας της καινούριας, για τα ελληνικά δεδομένα, αυτής αγοράς προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του υπουργείου για σύσταση 15.000 ηλεκτρονικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα μέχρι το 2015.

Στόχος, ιδιαίτερα αισιόδοξος, λέμε εμείς, όταν λόγω της ύφεσης αλλά και των πρόσθετων φορολογικών μέτρων η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών έχει μειωθεί κατά 14%.

Αγγελική Κιλιντζόγλου