Ο πρώτος ενδιαφερόμενος για τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ δήλωσε παρών στην διεθνή πρόσκληση που απηύθυνε  το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Motor Oil και όμιλος Μυτιληναίος συνεχίζοντας την αποτελεσματική κοινή επιχειρηματική δράση τους επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις όσων περίμεναν πως θα είναι αυτοί, που θα κάνουν το πρώτο χτύπημα. Ανεβάζοντας εξ΄αρχής ψηλά τον πήχη της διαγωνιστικής διαδικασίας, συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην δημιουργία ανάλογου κλίματος που τόσο χρειάζεται η αγορά.   

Ο πρόεδρος του ομίλου Μυτιληναίος κατέστησε σαφές το ενδιαφέρον των δύο επιχειρήσεων για τον διαγωνισμό σημειώνοντας πως αποτελούν μία δυνατή στρατηγική συμμαχία που έχει νόημα να διεκδικήσει τη ΔΕΠΑ.

Στην διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές ο Ευάγγελος Μυτιληναίος υπενθύμισε πως οι δύο όμιλοι αποτελούν το 40% της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ το ενιαίο σχήμα θα διεκδικήσει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ μόνον μένοντας εκτός παιχνιδιού για τον Διαχειριστή. Πρακτικά αυτό σημαίνει, πως για το διαγωνιστικό μέρος του ΔΕΣΦΑ θα πρέπει να αναμένεται εκδήλωση ενδιαφέροντος από άλλους ισχυρούς παίκτες ανάλογου βεληνεκούς.

Για την ΔΕΠΑ, που από κοινού με την Edison υλοποιούν το πρόγραμμα του ιταλοελληνικού αγωγού  σημασία έχει πως καλύπτει σχεδόν το 90% της ζήτησης φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Επιχειρηματικοί κύκλοι του κλάδου ενέργειας θεωρούν πολύ πιθανό να υποβληθεί κατ΄ αρχήν ενδιαφέρον από την Gaz de France/Suez και την ENI. Οι ίδιοι εκτιμούσαν, πως η παρουσία της ισπανικής Gaz Natural θα εξαρτηθεί από την επιδεινούμενη κατάσταση στην χώρα της Ιβηρικής.  Το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΠΑ θεωρείται αξιόλογο, παρά τα συγκριτικά μικρο-μεσαία μεγέθη της ελληνικής αγοράς, καθώς ελέγχει το 51% των τριών φορέων ΕΠΑ σε Αττική, Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την ίδρυση άλλων τριών δικτύων σε Μακεδονία, Θράκη και Στερεά Ελλάδα.

Επί της ουσίας αυτός, που θα αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της ΔΕΠΑ θα αναδειχθεί στον μεγαλύτερο παίκτη στην εγχώριο αγορά για τα επόμενα χρόνια με προφανή οικονομικά οφέλη. Σημειωτέον, πως το 2011 ο όμιλος παρουσίασε κύκλο εργασιών 1,76 δις. και κέρδη ( προ φόρων ) 244,7 εκατ. ευρώ έναντι 152,3 το 2010.     

Ονόματα όπως του Κοπελούζου (κατά πάσα πιθανότητα από κοινού με την θυγατρική της Gazprom ) και της Sonatrach ακούγονται έντονα στα γραφεία του υπουργείου ΠΕΚΑ, χωρίς να αποκλείεται κάποια έκπληξη της τελευταίας στιγμής. Έμπειροι αναλυτές του κλάδου θεωρούσαν πολύ πιθανή την υποβολή σχετικής πρότασης και από την πλευρά εταιρείας ισραηλινών συμφερόντων καθώς τους τελευταίους μήνες το Τελ Αβίβ παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τα τεκταινόμενα στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου.

Joffrey Postman