current views are: 2

1 Απριλίου 2012
Δημοσίευση09:33

Οι υπέρ και οι κατά της άρσης του καμποτάζ

Μετά από δυόμιση ολόκληρα χρόνια, η κυβέρνηση κατέθεσε προ ημερών την τροπολογία του άρθρου για την άρση του καμποτάζ, απελευθερώνοντας τις κρουαζιέρες πλοίων με σημαία τρίτης χώρας.

Δημοσίευση 09:33’
αρθρο-newpost

Μετά από δυόμιση ολόκληρα χρόνια, η κυβέρνηση κατέθεσε προ ημερών την τροπολογία του άρθρου για την άρση του καμποτάζ, απελευθερώνοντας τις κρουαζιέρες πλοίων με σημαία τρίτης χώρας.

Μετά από δυόμιση ολόκληρα χρόνια, η κυβέρνηση κατέθεσε προ ημερών την τροπολογία του άρθρου για την άρση του καμποτάζ, απελευθερώνοντας τις κρουαζιέρες πλοίων με σημαία τρίτης χώρας.

Μέσα σε αυτά τα 2μιση χρόνια, τα ήξεις αφίξεις της κυβέρνησης, υπό το φόβο των αντιδράσεων, κυρίως από μεριάς της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δημιούργησαν ένα κλίμα καχυποψίας προς τους ξένους επιχειρηματίες, στους οποίους άρση είχαν υποσχεθεί και άρση δεν έβλεπαν.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σε πρόσφατη συνέντευξη του στην εφημερίδα Ναυτεμπορική, επιλέγει να ξεκινήσει με την εξής φράση: «Ο νόμος του 2010 περί άρσης του καμποτάζ μας έχει κουράσει πολύ όλους μας».  Φράση που αντανακλά όχι μόνο την άποψη του κ. Ανδρέα Στυλιανόπουλου, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Τελικά, η κατάθεση του από τη νέα υπουργό Ανάπτυξης, Άννα Διαμαντοπούλου έφερε χαμόγελα στους επιχειρηματίες και αντιδράσεις από την πλευρά της ΠΝΟ.

Μέχρι τώρα, λοιπόν, τα πλοία τρίτων χωρών δεν μπορούσαν να αποβιβάσουν τους πελάτες τους  σε οποιοδήποτε λιμάνι της χώρας παρέχοντας αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από πλοία ελληνικής σημαίας και ελληνικής πλοιοκτησίας.

Στην τροπολογία που κατετέθη στη Βουλή, έχει καταργηθεί η υποχρέωση υπογραφής σύμβασης μεταξύ της πλοιοκτήτριας ή εκμεταλλεύτριας εταιρείας με το Δημόσιο, ενώ ρυθμίσεις της Σύμβασης ενσωματώνονται στο νόμο, προκειμένου να διασφαλιστεί κυρίως η καταβολή εισφοράς και τα κίνητρα που δίδονται για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών.

Γιατί αντιδρά η ΠΝΟ

Το θέμα της άρσης δεν αφορά μόνο την  ελεύθερη επιβίβαση και αποβίβαση από τα κρουαζιερόπλοια.

Όταν οι ελληνικές εταιρείες χάνουν το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης των λιμανιών, με την εισαγωγή των ξένων κρουαζιερόπλοιων από τρίτες,  υπάρχει κίνδυνος απώλειας θέσεων εργασίας, αφού ο προηγούμενος νόμος όριζε την υποχρεωτική πρόσληψη Ελλήνων Ναυτικών, ακόμα και σε πλοία με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Με τον καινούριο νόμο, η διάταξη αυτή δεν υφίσταται πλέον. Προκειμένου να αποφευχθεί μια προοπτική στρατιάς ανέργων Ελλήνων ναυτικών, το υπουργείο Ανάπτυξης θέσπισε στον καινούριο νόμο , φοροέκπτωση όσων ξένων πλοιοκτητριών εταιρειών προσλάβουν Έλληνα εργαζόμενο.

Από τη μεριά της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, εξέδωσε ανακοίνωση όπου θεωρείται απαράδεκτη η τροπολογία του υπουργείου που προβλέπει ως κίνητρο πρόσληψης Ελλήνων, την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών του ΝΑΤ.

«Με την τελευταία αυτή διάταξη εξωθούνται οι όποιες εταιρείες ήθελαν την ελληνική σημαία να προσφύγουν σε κοινοτική ή άλλη σημαία τρίτων χωρών», αναφέρει η ΠΕΜΕΝ.

Γιατί επιμένει ο ΣΕΤΕ

Από τη μεριά της ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων επιμένει πως η άρση του καμποτάζ είναι ζωτικής σημασίας κίνηση για την βελτίωση της ελληνικής οικονομίας.

Μάλιστα, σε παλαιότερη ανακοίνωση του, είχε αναφέρει αναλυτικά τα οφέλη της άρσης. Όπως υποστήριζε η ανακοίνωση, η αποβίβαση και διαμονή στον τόπο στάσης του κρουαζιερόπλοιου αναμένεται να εκτοξεύσει την τουριστική ροή και κατά συνέπεια να κυκλοφορήσει ρευστό στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με  τον ΣΕΤΕ, μια στάση δύο ημερών ενός κρουαζιερόπλοιου θα αποφέρει έσοδα περίπου 65 ευρώ ημερησίως ανά επιβάτη, πράγμα που θα έχει σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των θέσεων εργασίας σε τουριστικές περιοχές. 

Το σίγουρο είναι πάντως η ψήφιση της τροπολογίας αναμένεται να αλλάξει άρδην το σκηνικό της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με την ελπίδα να δώσει ανάσα στον τουρισμό της χώρας.

 

Επιμέλεια: Άγγελος Ανδρέου

 


σχετικα αρθρα