Μέσα στην γενικότερη απογοήτευση που επικρατεί κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων των εισηγμένων εταιρειών που έχουν δοθεί μέχρι στιγμής στη δημοσιότητα, ο κλάδος των πετρελαίων δεν μπόρεσε να απεμπλακεί από την κρίση και τις συνακόλουθες απώλειες κερδών.

Σύμφωνα με έρευνα της Beta Χρηματιστηριακής που δημοσιεύει το Κέρδος, σε σύνολο περίπου 155 εταιρειών, ζημίες εμφάνισαν οι 88 για τη χρήση 2011, ενώ μόλις 67 εταιρείες σημείωσαν κέρδη.

Η εικόνα μάλιστα αναμένεται να επιδεινωθεί, μετά και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων των τραπεζών, που αναμένονται από τις 20 Απριλίου.

Τώρα στον κλάδο των πετρελαίων, οι απώλειες στα κέρδη για το 2011 έφτασαν σε υψηλά επίπεδα, με τα Ελληνικά Πετρέλαια να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση στα καθαρά κέρδη της τάξης του 33% σε σχέση με το 2010.

Από την άλλη πλευρά, τα καθαρά κέρδη της Motor Oil εμφανίζουν αξιοσημείωτη αντοχή στα 142, 9 εκατ. Ευρώ (164 εκατ. το 2010).

Αντίθετα, ζημιογόνο ήταν το 2011 για την ΕΛΙΝΟΪΛ αφού σε επίπεδο ομίλου εμφάνισε ζημίες 1 εκατ. Ευρώ.

Όπως και οι ίδιες αναφέρουν στις εκθέσεις τους, το γενικότερο κλίμα της οικονομικής ύφεσης, κατάφερε πλήγμα στα έσοδα τους.

Πάντως, ο κύκλος εργασιών τόσο των ΕΛΠΕ όσο και της Motor Oil εμφανίζεται ελαφρά ενισχυμένος, στα 9,3 δις. Ευρώ για την πρώτη και στα 7,15 δις. Ευρώ για τη δεύτερη.

Ειδικά για τη Motor Oil, όπως είχε γράψει προ ημερών το moneypost.gr οι επιχειρηματικές της κινήσεις αναμένεται να φτάσουν μέχρι και την εξαγορά της ΔΕΠΑ, αφού είναι από τις πρώτες εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρουν μετά και την ανακοίνωση της ιδιωτικοποίησης της. (Διαβάστε σχετικό άρθρο εδώ).

Πάντως, ο χώρος των καυσίμων και την ενέργειας θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα.  Εκτός από την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, οι μεγάλες εταιρίες πετρελαιοειδών θα διαγωνιστούν για το ποιος θα κερδίσει τις περισσότερες πωλήσεις από το άνοιγμα της αγοράς των σουπερ μαρκετ. Πρόκειται για την υλοποίηση της πρόβλεψη του νέου μνημονίου που αλλάζει τους όρους για την διαμόρφωση σταθμών πώλησης καυσίμων στους χώρους των σουπερ μάρκετ. Με την τιμή της βενζίνης  σχεδόν στα 2 ευρώ το λίτρο και τα σουπερ μάρκετ να έχουν την ευχέρεια διαμόρφωσης χαμηλότερων τιμών, η μάχη θα ανάψει για τα καλά σε λίγους μήνες.