Ιδιαίτερα αρνητικά διαμορφώνεται η οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων Βορείου Ελλάδας, όπως προκύπτει από την μέτρηση του δείκτη Northern Greece Business Index 500 (NGBI 500) που πραγματοποιεί η εταιρεία δημοσκοπήσεων-ερευνών INTERVIEW σε δείγμα 500 επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η μέτρηση του Μαρτίου παρουσιάζει ένα ιστορικά υψηλό αρνητικό ποσοστό, με το οποίο καταγράφεται η τεράστια συρρίκνωση του τζίρου των Βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, καθώς επτά στις δέκα βλέπουν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν. Έτσι ο δείκτης κλείνει στο -41, έναντι -48 τον Φεβρουάριο του 2012, ενώ πριν ένα χρόνο βρισκόταν στο -38 και πριν δύο χρόνια στο -29.


Οι Βορειοελλαδικές επιχειρήσεις είναι πολύ απαισιόδοξες για την υφιστάμενη κατάστασή τους, καθώς καλή την κρίνει μόνο το 10%, έναντι 15% τον Φεβρουάριο.


Παράλληλα, μειώνεται στο 61%, έναντι 66% τον Φεβρουάριο το ποσοστό των επιχειρήσεων, που απαντά πως η κατάσταση του είναι κακή.


Η διατήρηση του συγκεκριμένου ποσοστού σε επίπεδα άνω του 60% τείνει κοντά στο μεγαλύτερο ανάλογο ποσοστό, που έχει καταγραφεί από τον Οκτώβριο του 2009 στη συγκεκριμένη ερώτηση για την κατάσταση των επιχειρήσεων.


Για το επόμενο εξάμηνο, συρρικνώνονται στο 49% οι επιχειρήσεις, που εκτιμούν ότι θα είναι χειρότερη η κατάσταση τους, σε σχέση με 57% τον Φεβρουάριο. Στασιμότητα προβλέπει το 32% (30% τον Φεβρουάριο) και βελτίωση το 19%.


Σταθερά υψηλή είναι η πρόθεση απολύσεων, προσεγγίζοντας το 30%, έναντι 31% τον Φεβρουάριο του 2012, ενώ παραμένει ισχνή και μόλις στο 7% η πιθανότητα για προσλήψεις. Η “μερίδα του λέοντος” βέβαια των Βορειοελλαδικών επιχειρήσεων και συγκεκριμένα το 63%, έναντι 65% τον προηγούμενο μήνα, επιλέγει να διατηρήσει αμετάβλητο τον αριθμό του προσωπικού του.


Όσον αφορά στο ερώτημα για τον τζίρο της επιχείρησης, οι απαντήσεις τον φετινό Μάρτιο εμπεριέχουν ένα ιστορικό υψηλό, καθώς το 71% των επιχειρήσεων δηλώνει πως μειώθηκε, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Το ποσοστό αυτό δεν έχει προηγούμενο από τον Οκτώβριο του 2009 και έπειτα, ενώ αύξηση πωλήσεων αποτυπώνεται μόλις από το 11% (9% το αντίστοιχο ποσοστό τον Φεβρουάριο του 2012) των επιχειρήσεων.