«Όταν θέλεις κάτι πολύ, το σύμπαν συνωμοτεί για να το αποκτήσεις», λέει ο Κοέλιο στον Αλχημιστή. Ρήση που ταιριάζει γάντι στην περίπτωση των αδελφών Φιλίππου της ΦΑΓΕ. Αφού κατάφεραν, έχοντας γράψει από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 πολλά μίλια στο κοντέρ τους προκειμένου να τοποθετήσουν το προϊόν τους στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ και να δημιουργήσουν μια νέα κατηγορία που στα παγκόσμια λεξικά ονομάζεται Greek Style Yogurt. 
Σε πείσμα πολλών λοιπόν οι αδελφοί Φιλίππου, που στην πορεία όπως λένε οι φήμες συγκρούστηκαν μέχρι στου σημείου να σκεφτούν όπως λέγεται και την πώληση της γαλακτοβιομηχανίας, κατάφεραν για πολλούς το ακατόρθωτο. Ίσως και οι ίδιοι, ο πατέρας των οποίων έβαλε τα θεμέλια της εταιρείας εν έτη 1926 στην οδό Πατησίων, να μην φανταζόντουσαν ότι το ταξίδι αυτό θα ήταν υπερατλαντικό και είχε διάρκεια.  

Κι όμως την ραγδαία ανάπτυξη στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού (πενταπλασιασμός πωλήσεων), δημιουργία εργοστασίου στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης και μερίδια που τα ζηλεύουν και αρκετοί πολυεθνικοί κολοσσοί οι οποίοι έχουν σπεύσει να καρπωθούν την επιτυχία του 
Greek Style Yogurt. Κατηγορία την οποία δημιούργησε εκ του μηδενός η ΦΑΓΕ και αποτέλεσε τη βάσει για να δραστηριοποιηθούν και πολυεθνικοί όμιλοι, βλέπε Danone, General Milles, κλπ. οι οποίοι έχουν βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να καλύψουν την απόσταση. Την ίδια ώρα αυτό το trend αποτελεί και ένα ισχυρό διαβατήριο και για άλλες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες όπως η Όλυμπος η οποία επιδιώκει να επαναλάβει αυτό το success story. 

Και όχι άδικα θα πρέπει να σημειώσουμε διότι πλέον το συγκεκριμένο προϊόν αντιπροσωπεύει το 20% των συνολικών πωλήσεών γιαουρτιού στις ΗΠΑ ή το 15% του όγκου πωλήσεων ενώ μόνο τα τρία τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση των πωλήσεών του κατά 100% ετησίως παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο προϊόν είναι ακριβότερο κατά 30-50 σεντς σε σχέση με τα συμβατικά γιαούρτια.


Έχοντας λοιπόν αφήσει πίσω τους τη διατροφική κρίση των μέσων της περασμένης δεκαετίας, που στοίχισε στην εταιρεία φήμη, αξιοπιστία, μερίδια και χρήματα και διοικούμενη από τα παιδιά των παραδοσιακών ηγετών του ομίλου ήτοι των Γιάννη και Κυριάκου Φιλίππου, η εταιρεία είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να επενδύσει στην εξωστρεφή ανάπτυξή της. Ήδη έχει παρουσία με τα προϊόντα της σε 29 αγορές, σχεδιάζει να διεισδύσει σε νέες εξαγωγικές αγορές, ενώ μέσα στο Μάρτιο αναμένεται να λειτουργήσει θυγατρική που ίδρυσε στη Γερμανία.



Γιώργος Παλαιολόγος