Είναι γνωστός στην αγορά κυρίως ως ιδιοκτήτης της εταιρείας αθλητικών ειδών Sportiva Hellas. Ο Αθανάσιος Χατζηπανάγος – Φλάμος έχει όμως και μια άλλη παράλληλη επιχειρηματική ζωή. Τροφοδοτεί αλυσίδες εστιατορίων με προϊόντα μεταξύ των οποίων τα ΜcDonald's, -η συνεργασία κρατάει από το 1991-, και τα Applebee' s. Με τα τελευταία η εμπορική συνεργασία “σταμάτησε” άδοξα τον Ιούλιο του 2011 όταν η εταιρεία Milomel της οικογένειας Τζάνες – Γκορίτσα αποφάσισε να κατεβάσει ρολά και να βγάλει από την ελληνική αγορά την αμερικανική αλυσίδα. Όχι για πολύ. Το κενό που δημιουργήθηκε αποφάσισε να καλύψει ο ίδιος ο Αθανάσιος Χατζηπανάγος – Φλάμος ο οποίος από προμηθευτής της αλυσίδας μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες έγινε ..ιδιοκτήτης. 

Το deal με την αμερικανική αλυσίδα υπεγράφη παραμονές της νέας χρονιάς. Ήταν στις 28 Δεκεμβρίου του 2011, όταν η αμερικανική μητρική εταιρεία του παρέδωσε τα κλειδιά του franchise developer για την Ελλάδα. Πέρα από τα κλειδιά έδωσε στον ίδιο αλλά και στον «εαυτό» της μια δεύτερη ευκαιρία για την ανάπτυξή των Applebee’s στη χώρα. 

 Ήδη τα δύο πρώτα καταστήματα των Applebee’s στην ελληνική αγορά λειτουργούν σε Γλυφάδα και Μαρούσι (ακριβώς στους χώρους που λειτουργούσαν) ενώ ο στόχος είναι ο διπλασιασμός του δικτύου μέχρι το τέλος της χρονιάς. Μεταξύ των νέων σημείων ένα κατάστημα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης και ένα ακόμη στην Αθήνα. Σχέδια υπάρχουν και για την επόμενη τριετία. Ανάπτυξη δύο ακόμη σημείων και επέκταση του δικτύου μέσω συνεργασιών (franchise). Τη λειτουργία του δικτύου έχει αναλάβει η εταιρεία αθλητικών ειδών του ομίλου, Sportiva Hellas της οποίας ο σκοπός διευρύνθηκε για τον λόγο αυτό και όχι η Χατζηπανάγος που τροφοδοτούσε τα εστιατόρια της συγκεκριμένης αλυσίδας την τελευταία δεκαετία. 

Η νέα διαχείριση των Applebee’s που είχαν τη βάση της πελατείας τους στα βόρεια και νότια προάστια θα πρέπει βέβαια να αντιμετωπίσει τον παραδοσιακό αντίπαλο, τα Friday’s, αλλά και τα Simply Burger που με μεθοδικά βήματα αναπτύσσονται στην ελληνική αγορά χτίζοντας και αυτά ένα σημαντικό brand. 

Τα Applebee’s έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα με την προηγούμενη ιδιοκτησία τους το 1997, και η ανάπτυξη τους έφτασε συνολικά τα επτά καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η πιο επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία ήταν το 2005, όταν το κατάστημα της Γλυφάδας είχε βραβευθεί ως το πιο επιτυχημένο κατάστημα παγκοσμίως (!) για την αλυσίδα, βάσει των πωλήσεών του.

Η αντίστροφη πορεία άρχισε το 2008 όταντον Δεκέμβριο έκλεισαν δύο καταστήματα στο Μοναστηράκι και την Κυψέλη λόγω των κοινωνικών αναταραχών και εντάσεων. Η τότε εταιρεία είχε επιβαρυνθεί τότε με 1 εκατ. ευρώ, και αποζημιώθηκε. Ωστόσο έκρινε ασύμφορο να επαναλειτουργήσει το κατάστημα στο Μοναστηράκι. Το 2009, ήταν και η τελευταία χρήση γιατην οποία δημοσίευσε ισολογισμό. Είχε μείωση του τζίρου της στα 9,53 εκατ. ευρώ από 11,74 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας παράλληλα ζημιές μετά φόρων ύψους 924 χιλ. ευρώ από κέρδη ύψους 17,8 χιλ. ευρώ το 2008. 

Η αμερικανική αλυσίδα εστιατορίων Applebee's είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στον χώρο του λεγόμενου casual dining διεθνώς, διαθέτοντας πάνω από 1.650 καταστήματα.


Γιώργος Παλαιολόγος