Όφελος από 450 ευρώ έως 750 ευρώ ετησίως μπορούν να επιτύχουν οι καταναλωτές από τις έρευνες αγοράς σε σούπερ μάρκετ, όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, εμφανίζονται διαφορές τιμής μέχρι και 10% ανά σουπερ μάρκετ (Carrefour, ΑΒ, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market) στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (FMCG).

Ειδικότερα,  από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής:
- Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας, η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης αλυσίδας είναι 6%.
- Στα 617 επώνυμα προϊόντα, (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
- Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%.

Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, εάν ένας καταναλωτής αγοράσει μόνο επώνυμα προϊόντα αλλά επιλέξει τη φθηνότερη αλυσίδα θα έχει όφελος 450 ευρώ ετησίως και αν επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το όφελος μπορεί να ξεπεράσει μέχρι και τα 750 ευρώ το χρόνο.

Όπως είπε , η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των private label στην αγορά μας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%.

Ενδεικτικά ο γενικός γραμματέας ανέφερε μερικές τιμές για να γίνει κατανοητή η δύναμη του καταναλωτή. Όπως είπε για γάλα παστεριωμένο 1 λίτρου η μέση τιμή είναι 1,44 ευρώ, αλλά υπάρχει και προϊόν με 0,86 ευρώ, δηλαδή ο καταναλωτής μπορεί να το αγοράσει έως και 41% φθηνότερα.
Στο στιγμιαίο καφέ 100 gr η μέση τιμή είναι 3,15 ευρώ όταν η χαμηλότερη διαμορφώνεται στα 1,88 ευρώ δηλαδή όφελος 40%. Για το γιαούρτι αγελάδας με μειωμένα λιπαρά σε πολυ-συσκευασία 3 τεμαχίων 200 ml έκαστη, η μέση τιμή είναι 2,66 ευρώ και η ελάχιστη είναι 1,72 ευρώ δηλαδή όφελος 35%.

Όπως σχολίασε ο κ. Κομνηνός, «ο καταναλωτής είναι ρυθμιστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών και τη συμπίεσή τους σε χαμηλότερο επίπεδο. Το υπουργείο προτείνει οι καταναλωτές να φτιάχνουν το καλάθι τους στο e-prices ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τη φθηνότερη τιμή για το προϊόν της επιλογής τους».