current views are: 1

16 Απριλίου 2012
Δημοσίευση06:04

Oι πλούσιοι πετούν στην Κίνα

Το δικό τους… τζετ σετ φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει oι ζάμπλουτοι επιχειρηματίες στην Κίνα με την ζήτηση ιδιωτικών αεροσκαφών να σημειώνει ραγδαία άνοδο.

Δημοσίευση 06:04’
αρθρο-newpost

Το δικό τους… τζετ σετ φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει oι ζάμπλουτοι επιχειρηματίες στην Κίνα με την ζήτηση ιδιωτικών αεροσκαφών να σημειώνει ραγδαία άνοδο.

Το δικό τους… τζετ σετ φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει oι ζάμπλουτοι επιχειρηματίες στην Κίνα με την ζήτηση ιδιωτικών αεροσκαφών να σημειώνει ραγδαία άνοδο. Πριν από μία δεκαετία ένα ιδιωτικό αεροσκάφος αποτελούσε όνειρο ακόμα και για τους πλουσιότερους Κινέζους, ενώ και η κυβέρνηση μέχρι το 2003 δεν επέτρεπε σε ιδιώτες να αποκτήσουν λίαρ τζετ. Από τότε όμως μέχρι σήμερα τα πράγματα άλλαξαν και οι κάτοχοι ιδιωτικών αεροσκαφών φτάνουν περίπου τους 200.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η αγορά αναμένεται να μεγαλώσει κατά 10 φορές μέσα στην επόμενη δεκαετία. Με άλλα λόγια, οι βασικοί κατασκευαστές θα πωλούν περίπου 100 τζετ το χρόνο από τώρα έως το 2022.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της εταιρείας Zhuhai Xirui που εδρεύει στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ. Παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε πριν από μόλις έναν χρόνο έχει πουλήσει 14 αεροσκάφη.«Έχουμε περισσότερες από 50 αιτήσεις ανά ημέρα για την αφορά τζετ» ανέφερε ο Τσεν Φέι, διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας.

Οι τιμές κυμαίνονται από 475.000 έως 1,58 εκατ. δολάρια.

Όσο για το προφίλ αυτών που αγοράζουν ιδιωτικά αεροσκάφη; Πάρα πολλοί είναι κάτω των 40 ετών και πρόκειται για επιχειρηματίες που ταξιδεύουν συνεχώς για επαγγελματικούς λόγους. Τα συνεχή ταξίδια με τις συμβατικές πτήσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολα.

Σύμφωνα με μία συγκρατημένη πρόβλεψη από τους 300.000 πλούσιους της Κίνας (με περιουσία πάνω από 1,2 εκατ. ευρώ), το 1/3 μπορεί να αγοράσει ιδιωτικό αεροσκάφος.

Η Κίνα πάντως απέχει πολύ από τις ΗΠΑ, οι οποίες περιλαμβάνουν 220.000 κατόχους λίαρ τζετ.

Αρκετοί κινέζοι μεγιστάνες κατέχουν αεροσκάφη αλλά δεν μπορούν να πετάξουν. Εκτός από τους αυστηρούς κανόνες στον τομέα του αεροπορικού ελέγχου, υπάρχουν μόλις 70 αεροδρόμια σε όλη τη χώρα για γενική χρήση, ενώ οι ΗΠΑ διαθέτουν 5.000. Αυτός είναι ένας λόγος που κάνει πολύ ακριβό το πέταγμα ενός αεροσκάφους στην ασιατική χώρα. Η κάθε απογείωση υπολογίζεται ότι κοστίζει περίπου 10.000 δολάρια.

Η Κίνα πάντως αναμένεται να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ιδιωτικών τζετ στον κόσμο, μέχρι το 2018.

Οι έχοντες στην Κίνα του αυταρχικού καπιταλισμού θα πετούν στους αιθέρες και οι μη έχοντες θα παλεύουν για την επιβίωση…

Βαγγέλης Βιτζηλαίος

Με πληροφορίες από eeo.com.cn/cnn.com


σχετικα αρθρα