Το επιτυχημένο λανσάρισμα της συλλογής του ιταλικού οίκου Marni ακόμη και στην Ελλάδα της κρίσης ήταν το σήμα που περίμενε η σουηδική πολυεθνική H&M για να κάνει το επόμενο βήμα στον κόσμο της μόδας. Όπως αναφέρουν πηγές από τα κεντρικά της η H&M είναι έτοιμη να λανσάρει μια νέα αλυσίδα. Πρόκειται για την αλυσίδα με το σήμα «& Other Stories» η οποία θα πουλά είδη ένδυσης σε τιμές υψηλότερες από της ...μητρικής και απ’ ότι φαίνεται θα έρθει και στην Ελλάδα. Όχι άδικα αν σκεφτεί κανείς ότι στην Ελλάδα οι πωλήσεις της H&M κατέγραψαν πέρυσι αύξηση 27%!
 

Οδηγός για το τι θέλουν οι καταναλωτές της ανά τον κόσμο στάθηκε το τελευταίο επιτυχημένο «test drive” της τελευταίας συλλογής της σε συνεργασία με τον οίκο Marni, η οποία ξεπούλησε ακόμη και στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη κίνηση απέδειξε ότι ακόμη και σε περιόδους σοβαρής κρίσης οι προτάσεις value for money βρίσκουν το κοινό τους. Η συγκεκριμένη συλλογή κινούνταν τιμολογιακά ανάμεσα στα 50 και στα 100 ευρώ, πολύ φθηνότερα από τις τιμές των προϊόντων Marni αλλά και αρκετά υψηλότερα από τον μέσο όρο τιμών που διαθέτει η H&M για τα υπόλοιπα είδη της.
 

Σήμερα ο σουηδικός όμιλος διαθέτει 2.500 καταστήματα με 5 διαφορετικά σήματα (H&M, COS, Monki, Cheap Monday & Weekday) σε 44 χώρες μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Στη χώρα μας τα πράγματα για την Σουηδική αλυσίδα κάθε άλλο παρά δύσκολα μπορούν να χαρακτηριστούν. Εκτός από το ξεπούλημα της συλλογής Marni, η H&M φαίνεται ότι έχει βρει τον τρόπο για να πουλάει τα προϊόντα της όταν όλη η υπόλοιπη αγορά πνέει τα λοίσθια. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πορεία των οικονομικών της στη χώρα τα οποία ανθούν όπως και το δίκτυό της. Αύξηση 27% στις πωλήσεις σε ευρώ και 18% στη σουηδική κορώνα. Ποσοστιαία άνοδος η οποία ήταν μεγαλύτερη από αυτή που σημειώθηκε σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία και πολλπλάσια από την ανάπτυξη που κατέγραψε η αλυσίδα στον Ευρωπαϊκό Νότο.
 

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της αλυσίδας στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 764 εκατ. σουηδικές κορώνες όταν το 2010 είχαν ανέλθει στα 646 εκατ. σουηδικές κορώνες. Σε ότι αφορά στο δίκτυο στα τέλη Νοεμβρίου αριθμούσε 22 καταστήματα εκ των οποίων 6 νέα σημεία ενώ προχώρησε στο κλείσιμο 2 καταστημάτων της. Μόνο το τέταρτο τρίμηνο της περασμένης χρήσης (1 Σεπτεμβρίου – 30 Νομεβρίου) οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 18% σε ευρώ και 15% σε σουηδικές κορώνες στα 209 εκατ. σουηδικές κορώνες. 

 
 

Γιώργος Παλαιολόγος