Η κρίση λένε δημιουργεί ευκαιρίες. Μέχρι στιγμής οι περισσότεροι εξ ημών έχουμε δει το ακριβώς αντίθετο. Κάποιοι όμως έχουν βαλθεί να αποδείξουν την αλήθεια αυτής της εκτίμησης. Μεταξύ αυτών και όμιλος Σαράντη ο οποίος αναμένει για φέτος αύξηση πωλήσεων 6,6% στα επίπεδα των 236 εκατ. ευρώ από 221,29 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011. 
Τη στιγμή μάλιστα που ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Κωνσταντίνος Ροζακέας στην πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ανέφερε ότι το οικονομικό περιβάλλον δεν προβλέπεται να βελτιωθεί στο προσεχές μέλλον με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις. Εν τούτοις οι εκτιμήσεις για τα κέρδη μετά το φόρων και τα καθαρά κέρδη αναμένεται να διαμορφωθούν στα 10,4 εκατ. ευρώ από 9,74 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011. 

Εξέλιξη η οποία αποδίδεται στο γεγονός ότι η μεγάλη αγορά του ομίλου είναι αυτή του εξωτερικού -αντιπροσωπεύουν το 65% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου- και ουχί η εσωτερική. Στο εσωτερικό της χώρας τα πράγματα, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι, είναι δύσκολα, ακόμη και για τον όμιλο Σαράντη.

Σημειώνεται ότι το α δίμηνο της χρονιάς ήταν αρνητικό σε συνέχεια του πολύ κακού δ τριμήνου του 2011 αλλά ο Μάρτιος και ο Απρίλιος δείχνουν τάσεις εξισορρόπησης. Ωστόσο αν και αναμένεται μείωση της δραστηριότητας στην εσωτερική αγορά, εκτιμάται ότι ο όμιλος θα αναπληρώσει αυτές απώλειες από την προσθήκη νέων προϊόντων.

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι ανέλαβε την αντιπροσώπευση των σημάτων 
Colour Catcher και Keep it White στοχεύοντας στην περαιτέρω ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου του κλάδου της ευρείας διανομής. Τα σήματα αυτά ανήκουν στην Spotless Group με την οποία η εταιρία ήδη συνεργάζεται στη διανομή και αντιπροσώπευση της Vapona. Το Colour Catcher είναι ο ηγέτης των χρωμοπαγίδων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σημειώνεται ότι οι καθαρές πωλήσεις των δύο σημάτων κατά το 2011 στην Ελλάδα ανήλθαν στα 2,5 εκ. ¤, ενώ το μερίδιο αγοράς τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72,4%. 

Με τη συμφωνία της διανομής των εν λόγω σημάτων εκτός της αύξησης του κύκλου εργασιών του, ο όμιλος αναμένει και ενίσχυση της κερδοφορίας του στο κανάλι της ευρείας διανομής.

H αντιπροσώπευση  της VAPONA, ήταν μια από τις τελευταίες εντυπωσιακές κινήσεις του ομίλου που ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2012, ανέλαβε την αντιπροσωπεία του οίκου καλλυντικών La Prairie στην Ελλάδα.

Ο οίκος 
La Prairie έχει ιστορία 80 ετών, ενώ τα προϊόντα του κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία προσωπικής περιποίησης και φροντίδας. Άλλη μια τολμηρή κίνηση για τον Σαράντη που δεν διστάζει το ρίσκο φέρνοντας στην Ελλάδα τις κρισης μια από τις πιο ακριβές μάρκες καλλυντικών! 


Γιώργος Παλαιολόγος