Πάνω από τέσσερα χρόνια μετά την είσοδό της στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων, η ελαιουργική Μινέρβα, εκ των διεκδικητών της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη, όπως την θέλουν οι πληροφορίες, κόντρα στην κρίση συνεχίζει τις επενδύσεις, αυξάνοντας τζίρους, κέρδη και μερίδια. Όπως αναφέρουν στελέχη της η εταιρεία, η οποία μετρά περισσότερα από 100 χρόνια στο επιχειρείν, παραμένει σταθερή στα σχέδια που έχει καταστρώσει για επέκτασή, παρά την οικονομική κρίση.  Η οποία ναι μεν την απασχολεί, ωστόσο δεν την εμποδίζει. 

Κάθε χρόνο επενδύει περί το 1,5 εκατ. ευρώ για το εκσυγχρονισμό των μονάδων παραγωγής προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητά της, με στόχο να εδραιωθεί στην παγκόσμια αγορά ως μια εταιρεία τροφίμων.  

Στο πλαίσιο αυτό η ιστορική ελαιουργική εταιρεία συνεχίζει να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων  της με νέα, με απώτερο στόχο να κτίσει ένα αντιπροσωπευτικό καλάθι προϊόντων  Μεσογειακής Διατροφής το οποίο θα αποτελέσει και ένα ισχυρό διαβατήριο για την ενίσχυση των εξαγωγών της.  Ο μεσοπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι άλλωστε οι εξαγωγές της να ξεπεράσουν ως ποσοστό το 15% του συνολικού της τζίρου μέσα στην επόμενη τριετία από 9% που είναι σήμερα.  

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η εταιρεία εστιάζει στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας αλλά και αλλού, όπου τα περιθώρια για ανάπτυξη παραμένουν σημαντικά και εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες. Τα πλάνο επέκτασης και διεύρυνσης της παρουσίας της στο εξωτερικό περιλαμβάνει και τις απευθείας διαπραγματεύσεις με τους λιανέμπορους, επαφές τις οποίες πραγματοποιεί η εταιρεία στη Σκανδιναβία, και τις οποίες έχει ξεκινήσει και με τον Βελγικό όμιλο Delhaize, γνωστό στην Ελλάδα μέσω της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στις βασικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται η εταιρεία, ο τζίρος της σε αξία στους πρώτους μήνες της διαχειριστικής της χρήσης της εταιρείας που ξεκίνησε τον Ιούλιο τρέχει με ρυθμό αύξησης 15% και ο όγκος πάνω από 20%. Ανάπτυξη η οποία προέρχεται τόσο από τα νέα προϊόντα, αύξηση 5%, όσο και από την ενίσχυση των πωλήσεων των προϊόντων που διακινεί η εταιρεία στην αγορά.  
Σημειώνεται ότι την περασμένη οικονομική χρήση οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο ύψος των 80 εκατ. ευρώ  ενισχυμένες κατά 5% σε σχέση με τη χρήση του 2009, ενώ η κερδοφορία διαμορφώθηκε στο ύψος των 1,5 εκατ. Ευρώ. 

Για την τρέχουσα χρήση σε επίπεδο αποτελεσμάτων η εταιρεία εκτιμά ότι η κερδοφορία θα ενισχυθεί περαιτέρω. Η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει και από την ενίσχυση των πωλήσεων στο κομμάτι των βιολογικών προϊόντων όπου η εταιρεία διαθέτει ισχυρή και ανοδική πορεία αλλά και από τη διάθεση και νέων προϊόντων στο κομμάτι των τυροκομικών.  

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση της εταιρείας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ακόμη και εξαγορών χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στον ορίζοντα όπως ανέφερε, αν και εκτίμησε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν πολλές και ενδιαφέρουσες  ευκαιρίες εξαγορών που θα ενισχύσουν την θέση της εταιρείας στην αγορά.


Γιώργος Παλαιολόγος