Η υψηλή φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων δεν θα αυξήσει τα δημόσια έσοδα λόγω δραστικής μείωσης της φορολογητέας ύλης, αναφέρει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης.
Αναφέρει δε, ότι «ο κίνδυνος για αναγκαστική εσωτερική παύση πληρωμών είναι προ των πυλών και πολλές φορολογικές δηλώσεις και εκκαθαριστικά φέτος δεν θα εξοφληθούν. Τα σενάρια και οι προτάσεις επιπλέον φορολόγησης των επιχειρήσεων δεν φοβίζουν τους φοροφυγάδες, αλλά τρομοκρατούν τους συνεπείς, οι οποίοι και να ήθελαν, δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν, γιατί απλούστατα δεν έχουν να πληρώσουν».


Ειδικότερα, με αφορμή πληροφορίες που αναφέρονται σε φορολογικά σενάρια αύξησης των συντελεστών και επιβολής νέου χαρατσιού 1% επί του τζίρου των επιχειρήσεων, ο κ. Κορκίδης αναφέρει ότι «τα προεκλογικά σενάρια και οι αψυχολόγητες προτάσεις επιπλέον φορολόγησης των επιχειρήσεων θα επιβάρυναν τον κλάδο του εμπορίου ετησίως με επιπλέον φόρους 3,5 δισ. ευρώ».


Συγκεκριμένα, η προκύπτουσα φορολογική επιβάρυνση από το χαράτσι του 1% επί του τζίρου ανέρχεται σύμφωνα με τον τζίρο του 2011 στο 1,4 δισ. και η επιβολή αυξημένου συντελεστή 40% σε ΑΕ και ΕΠΕ επί των αδιανέμητων κερδών, θα επιβάρυνε φορολογικά με επιπλέον 2,1 δισ. τις εμπορικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να διπλασιαστούν τα λουκέτα σε κλάδους όπως τα τρόφιμα, τα καπνικά, τα αυτοκίνητα, τα πρατήρια βενζίνης, τα περίπτερα, κ.ά.. Η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης που έχει δημιουργηθεί στα Δημόσια Ταμεία από την μείωση των εσόδων από φόρους που ξεπερνά το 25% και αγγίζει το 30%, σημαίνει μια υστέρηση εσόδων 495 εκ. ευρώ το τετράμηνο, σε επίπεδο κρατικού προϋπολογισμού. Η βασική προϋπόθεση υστέρησης δημοσίων εσόδων δεν είναι πλέον η φοροδιαφυγή, ούτε η φοροαδυναμία, αλλά η έλλειψη φορολογητέας ύλης τουλάχιστον 2,8 δισ. ευρώ.


Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ επαναλαμβάνει για άλλη μια φορά ότι ενίσχυση των δημοσίων εσόδων δεν θα προέλθει ούτε από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και την επιβολή προστίμων, ούτε από την επιβολή νέων φόρων, αλλά από την μείωση των φορολογικών συντελεστών και ειδικά του ΦΠΑ, που θα τονώσουν τις συναλλαγές.


Παράλληλα υπογραμμίζει ότι ο οριζόντιος χαρακτήρας που διέπει το συγκεκριμένο φορολογικό μέτρο αλλά και το γεγονός πως δεν υπάρχει κάποια ειδική διάταξη που να προβλέπει το διαχωρισμό της επιβολής του «χαρατσιού» στις ζημιογόνες από τις κερδοφόρες επιχειρήσεις, προσδίδει στην εν λόγω «έμπνευση» μεροληπτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν πρεσβεύει την ιδεολογία της φορολογικής και κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά και της δίκαιης αναδιανομής του πλούτου αλλά και του αμερόληπτου επιμερισμού των φορολογικών βαρών.