Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα, τη χρονιά που πέρασε, οι πωλήσεις των «tablets» και των λοιπών «έξυπνων συσκευών» έφτασαν και πάλι σε επίπεδα ρεκόρ διεθνώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της PWC με τίτλο «Το τέλος της αρχής της ψηφιακής εποχής. Τώρα η πρόκληση βρίσκεται στην εφαρμογή των ψηφιακών στρατηγικών».

Ακολουθούν τα βασικά στατιστικά στοιχεία από την παγκόσμια ετήσια επισκόπηση της PWC για τον κλάδο της Ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ 2012-2016:

Δαπάνες: Στα επόμενα πέντε χρόνια, οι δαπάνες για την ψυχαγωγία και τα μέσα ενημέρωσης, παγκοσμίως, αναμένεται να αυξηθούν από 1,6 τρισ. δολάρια, το 2011, σε 2,1 τρισ. δολάρια, το 2016.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στην προτίμηση της ψηφιακής διανομής, που είναι οικονομικότερη από τη φυσική διανομή.

Οι 13 μεγαλύτερες αγορές της Ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ: Το 2011, 13 χώρες συγκέντρωσαν τις μεγαλύτερες συνολικές δαπάνες. Στην κορυφή της λίστας είναι οι ΗΠΑ (464 δισ. ευρώ), η Ιαπωνία (193 δισ. ευρώ) και η Κίνα (109 δισ. ευρώ), που πέρασε τη Γερμανία (99 δισ. ευρώ). Η Βραζιλία ξεπέρασε τη Νότια Κορέα και ήρθε ένατη, ενώ, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, αναμένεται να περάσει τον Καναδά και την Ιταλία, για να γίνει η έβδομη μεγαλύτερη αγορά. Από τις μεγαλύτερες χώρες, η Κίνα και η Βραζιλία θα είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες, με προβλεπόμενες ετήσιες αυξήσεις 12% και 10,6%, αντίστοιχα.

Διαφημιστική δαπάνη: Η διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 3,6%, το 2011 – γεγονός που δείχνει επιβράδυνση από την αύξηση 7%, που σημειώθηκε, το 2010, λόγω των διαφημίσεων στο Μουντιάλ και στους χειμερινούς Ολυμπιακούς, αλλά και λόγω της ανάκαμψης από ένα υποτονικό 2009. Παρά την ανάπτυξη κατά τα τελευταία δύο χρόνια, η διαφήμιση εξακολουθεί να παραμένει χαμηλότερη, το 2011, από το 2007. Συνολικά, η παγκόσμια διαφήμιση θα αυξηθεί κατά 6,4%.

Αύξηση του διαφήμισης: Η προβολή στο internet θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία διαφήμισης, με ετήσια αύξηση 15,9%. Ακολουθεί η αγορά των μικρών βίντεο-παιχνιδιών με 11,2%. Η τηλεοπτική διαφήμιση θα ανεβαίνει κατά μέσο όρο 6,6% κάθε χρόνο, μέχρι το 2016, η out-of-home διαφήμιση θα αυξηθεί κατά 5% και το ραδιόφωνο κατά 3,8%. Η διαφήμιση στα έντυπα μέσα -εφημερίδες, περιοδικά, καταλόγους- θα αυξάνεται κατά μέσο όρο χαμηλότερο του 3,5%, ετησίως.

Καταναλωτικές δαπάνες: Συνολικά, οι καταναλωτικές δαπάνες θα αυξηθούν από $802 δισ., το 2011, σε $966 δισ., το 2016, σημειώνοντας 3,8% ετήσια αύξηση. Τα βιντεοπαιχνίδια αναμένεται να ανακάμψουν και να γίνουν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία των καταναλωτικών δαπανών, μέσα στα επόμενα πέντε ετών, με 7% ετήσια αύξηση. Ακολουθούν οι συνδρομές και τα τέλη τηλεοπτικών αδειών κατά 6,2%, ετησίως.

Πρόσβαση στο internet: Οι παγκόσμιες δαπάνες για πρόσβαση στο internet θα αυξηθούν από $317 δισ., το 2011, σε $493 δισ., το 2016, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 9,3%.

Πρόσβαση στο internet από κινητά: Οι δαπάνες για την πρόσβαση στο internet από κινητά αυξήθηκαν από 26%, παγκοσμίως, το 2007, στο 40%, το 2011. Το 2016, θα φθάσουν το 46%, σχεδόν όσο οι δαπάνες για ενσύρματη πρόσβαση.

Περιοδικά για καταναλωτές: Συνολικά, η παγκόσμια καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αν και ετησίως η μείωση, το 2010-11, ήταν λιγότερο από 1%. Αναμένεται να αρχίσει να αυξάνεται, το 2012, κατά μέσο όρο 1,3%, ετησίως και να φθάσει τα $80 δισ., το 2016, από $75 δισ., το 2011.

Βιβλία: Παγκοσμίως, οι δαπάνες για τα ηλεκτρονικά βιβλία θα αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 30,3%, φθάνοντας τα $20,8 δισ., το 2016. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών βιβλίων επί του συνόλου των παγκόσμιων δαπανών για το βιβλίο θα φθάσει το 17,9%, το 2016, από 4,9%, το 2011.

Out-of-home διαφήμιση: Πρόκειται για τη διαφήμιση, που απευθύνεται στους καταναλωτές, που βρίσκονται σε οποιοδήποτε χώρο εκτός από το σπίτι τους. Στον τομέα αυτό, η Ινδονησία, η Ρωσία και η Ινδία, θα είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες χώρες, μέχρι το 2016, με ετήσιο ποσοστό αύξησης 11,2%, 11%, και 10,9%, αντίστοιχα.