Την αισιοδοξία του ότι η θετική πορεία του 2011 θα συνεχισθεί και εφέτος εξέφρασε ο ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά κ. Γιώργος Ανωμερίτης κατά την γενική συνέλευση των μετόχων.

Σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη το 2011 ήταν μια χρονιά με θετικά οικονομικά και μεταρρυθμιστικά βήματα, τα οποία ενισχύουν τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. ως σημαντικό κόμβο του χώρου της λιμενικής βιομηχανίας. «Αυτή η θετική πορεία θα συνεχισθεί και το 2012, όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα δεδομένα της οικονομικής χρήσης» εκτίμησε.


Όπως είπε παρά την κρίση και τη δύσκολη προσαρμογή στα νέα δεδομένα που ακολούθησαν την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ II σε τρίτο πάροχο, κατά το 2011 ο ΟΛΠ Α.Ε. είχε κέρδη.
Παράλληλα τα τελευταία δύο έτη ο ΟΛΠ ενίσχυσε τη στρατηγική ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας και του τομέα αυτοκινήτων (car-terminal). Το 2011, οι τομείς κρουαζιέρας, αυτοκινήτων, εμπορευματοκιβωτίων και ακτοπλοΐας κινήθηκαν αυξητικά, ενώ ο τομέας δεξαμενών κινήθηκε καθοδικά. Ιδιαίτερα στον τομέα κρουαζιέρας η αύξηση 35% ξάφνιασε όλους θετικά, αφού το 2010 σε σχέση με το 2009 υπήρχε μείωση 8,1%.


Επίσης, ο ΟΛΠ εφαρμόζει το επενδυτικό του πρόγραμμα, ύψους 1 δισ. ευρώ, το οποίο κατανέμεται σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του με ιδιαίτερη έμφαση μετά το ΣΕΜΠΟ στην κρουαζιέρα. Ήδη 4 σημαντικά του έργα στο κεντρικό λιμάνι εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ, ενώ για όλα τα έργα έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις εφαρμογής τους, μετά από τιτάνια προσπάθεια ωρίμανσής τους μέσα από το γραφειοκρατικό συγκεντρωτικό σύστημα της κεντρικής διοίκησης.


Καταλήγοντας ο κ. Ανωμερίτης επανέλαβε τις προτάσεις του ΟΛΠ ώστε η λιμενική βιομηχανία να συμβάλει ενεργά στην ανάπτυξη του τόπου και στη μείωση των δημοσιονομικών της ελλειμμάτων.


Συγκεκριμένα προτείνεται:
• να διατηρηθεί το ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο, που θέλει τη διατήρηση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου υπό τον έλεγχο του κράτους, της αυτοδιοίκησης, των επιμελητηρίων και των χρηστών του χώρου της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας.
• να αναδιαταχθεί σε ένα νέο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο το σύνολο των λιμενικών επιχειρήσεων και ταμείων.
• να δημιουργηθεί «Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων», η οποία θα επιλύει όλα τα θέματα διαφορών μεταξύ λιμένων και χρηστών.
• πλήρη διάκριση μεταξύ «Αρχής Λιμένος» στην οποία θα ανατεθεί η άσκηση δημόσιας εξουσίας επί όλων των δραστηριοτήτων και «Επιχείρησης Λιμενικών Υπηρεσιών».
• συμμετοχή χρηστών και μέσω διαφανών παραχωρήσεων σε όσους δημιουργούν νέες υποδομές, μακροχρόνιες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.
• ευρύτατες συνενώσεις λιμένων σε επιχειρηματικά holdings με στόχο την ενδυνάμωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας όλων των λιμένων της χώρας.