Εντολή να επισπευσθούν οι διαδικασίες των αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να δώσει σήμερα ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μήνυμα στις Βρυξέλλες, ότι η Ελλάδα έχει την πρόθεση να προχωρήσει στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.

Όπως έγραφε και το moneypost η ελληνική πλευρά θα χρησιμοποιήσει το «δυνατό χαρτί» των αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να δελεάσει τους ευρωπαίους εταίρους της να εγκρίνουν την πολυπόθητη επικαιροποίηση του μνημονίου.


Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση κρατά «επτασφράγιστο» μυστικό τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να αποκρατικοποιηθούν άμεσα, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως στο τραπέζι θα βρεθεί καταρχήν η αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ.


Στο πρόγραμμα, προβλέπεται η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (της θυγατρικής του Ομίλου που έχει την ευθύνη της λειτουργίας των σιδηροδρόμων και των σχετικών υπηρεσιών μεταφορών) μέσω της πώλησης των μετοχών της και της ανάθεσης του ελέγχου διαχείρισης σε έναν στρατηγικό επενδυτή.
Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του προγράμματος αναδιάρθρωσης του Ομίλου ΟΣΕ είναι η μετατροπή της μονάδας της Συντήρησης Τροχαίου Υλικού και Σιδηροδρομικού Εξοπλισμού (ROSCO) του ΟΣΕ σε επιχείρηση ειδικού σκοπού και η μετέπειτα αποκρατικοποίησή της.


Υπενθυμίζεται επίσης ότι οι διαγωνισμοί που «πάγωσαν» μέχρι τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης, αφορούν στην πώληση του 35% των ΕΛΠΕ, του 29% του ΟΠΑΠ, του 61% της ΕΥΔΑΠ, του 90% των Ελληνικών Ταχυδρομείων, του 74% της ΕΥΑΘ και των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ, στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, καθώς και στην παραχώρηση αρκετών από τα μικρά λιμάνια και τις μαρίνες της χώρας. Επίσης, σε εκκρεμότητα είναι οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση ακινήτων, όπως στο Ελληνικό και στην Αφάντου στη Ρόδο.