Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, Σταύρος Καλογιάννης, υπογράμμισε ότι «στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η προκαταβολή μέχρι 10% στα συγχρηματοδοτούμενα έργα να πάει για το σύνολο των έργων» και «σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η ανάδοχος κοινοπραξία του Μετρό, να κάνει χρήση αυτής της νέας ρύθμισης».

 

Αυτή η πρόθεση εδράζεται στη νομοθετική ρύθμιση με την οποία δίνεται η «δυνατότητα στους αναδόχους, οι οποίοι κατασκευάζουν συγχρηματοδοτούμενα έργα, να έχουν μια προκαταβολή μέχρι το 10% του συμβατικού προϋπολογισμού του έργου», αν και όπως  σημείωσε ο υπουργός, η πρόνοια του νόμου «έχει ένα κενό για τα έργα, για τα οποία είχε δοθεί προκαταβολή μέχρι ποσοστού 6%». Εν τούτοις, όπως παρατηρήθηκε, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ «δεν έχει οφειλές προς την ανάδοχο κοινοπραξία».

 

Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης «σκοντάφτει» στο «μεγάλης έκτασης αρχαιολογικό και κατ' επέκταση ανασκαφικό έργο», στις «πρόσθετες απαλλοτριώσεις», καθώς και στα «προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος».