Διέψευσε τις φήμες περί πτώχευσης της εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος της NEL, Γιάννης Αβραντίνης, ενώ παράλληλα έκανε λόγο για τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που προκύπτουν από τις οφειλές του Δημοσίου προς την εταιρεία. 

 

Ο κ. Αβραντίνης, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, υπογράμμισε ότι η NEL έχει ήδη προχωρήσει σε συμφωνία ε τους πιστωτές της και ότι ο δανεισμός της έχει ουσιαστικά μηδενιστεί, ενώ προειδοποίησε ότι αν το Δημόσιο συνεχίζει να μη τηρεί και να εφαρμόζει τις υποχρεώσεις του στις συμβάσεις, θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών και να σταματήσει τα δρομολόγια.

 

Ερωτώμενος στη συμφωνία για μείωση του δανεισμού της εταιρείας δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία, με βάση τους κανονισμούς της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της NEL σημείωσε ότι το σύνολο παλαιών οφειλών του Δημοσίου προς την εταιρεία ανέρχεται σε 21.810.768 ευρώ, ενώ είπε ότι αν υπολογίσει κανείς και τις τρέχουσες υποχρεώσεις, οι συνολικές απαιτήσεις της από το Δημόσιο αγγίζουν τα 31,8 εκατ. ευρώ, για μέρος των οποίων η εταιρεία, πρόσθεσε, έχει κινηθεί ήδη νομικά.

Όπως ανέφερε, μόνο οι οφειλές από εκπτώσεις που έχει παράσχει η εταιρεία και τις οποίες επιδοτεί το κράτος, ανέρχονται στο ποσό των 15.459.504 ευρώ.

Ο κ. Αβραντίνης, αφού έδωσε στη δημοσιότητα ένα σχέδιο δράσης για την αναδιάρθρωση της ακτοπλοΐας της Εθνικής Τράπεζας, όπως και το παλαιό πόρισμα της διακομματικής επιτροπής για την ακτοπλοΐα, επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, για το γεγονός ότι ενώ συζητάει συνεχώς για τη δημιουργία καινούργιων φορέων και για παρεμβατική πολιτική στην αγορά της ακτοπλοΐας, αλλά και για ειδικές ζώνες, που θα δημοπρατηθούν με διαγωνισμούς και με διαφανείς κανόνες, δεν εφαρμόζει τους υπάρχοντες νόμους και τις υποχρεώσεις του.

Πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην ακτοπλοΐα, είναι η τιμή των καυσίμων και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και πρόσθεσε ότι οι Τράπεζες έχουν σταματήσει πια να χρηματοδοτούν εταιρείες.

Ο κ. Αβραντίνης, είπε ότι η NEL την τελευταία τριετία προχώρησε σε μια τεράστια αναδιάρθρωση εσωτερική, με αλλαγές πλοίων που ήταν ασύμφορα στα καύσιμα, ενώ έφερε κάτι καινούργιο στην ακτοπλοϊκή αγορά που μέχρι τότε δεν υπήρχε, τις ναυλώσεις.

Επισήμανε ότι ο ζωτικός χώρος της NEL, που δραστηριοποιείται εδώ και σαράντα χρόνια, είναι το βορειοανατολικό Αιγαίο, ενώ κατηγόρησε ανταγωνίστριες εταιρείες ότι ακολούθησαν τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να εκτοπίσουν τη NEL που δραστηριοποιείτο ήδη, σε μια περίοδο μάλιστα που η αγορά συρρικνώνεται και τα κόστη εκτοξεύονται.

Χαρακτήρισε πολύ καλή τη δραστηριοποίηση της NEL στην Αδριατική με πλοία ro-ro στη γραμμή Ηγουμενίτσα- Μπάρι, ενώ ανέφερε ναυλώσεις πλοίων της εταιρείας μεταξύ Τουρκίας, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, όπου καλύπτει προβλήματα της αγοράς που έχουν δημιουργηθεί από την εμφύλια διαμάχη στη Συρία.

Αναφερόμενος στη δραστηριοποίηση ταχύπλοων της εταιρείας, είπε ότι αναζητούνται νέες αγορές και ότι υπάρχει ήδη μια συμφωνία σε γραμμή μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας.

Ανέφερε, τέλος, ότι η ελληνική αγορά στον ακτοπλοϊκό χώρο βαίνει μειούμενη, καθώς οι εισαγωγές έχουν μειωθεί και οι εξαγωγές είναι πολύ χαμηλές, καθώς -όπως είπε- έχουμε ένα νόμισμα ισχυρό, αλλά δεν είμαστε ανταγωνιστικοί.