Στο 0,9%, από 1,7% που ήταν τον Αύγουστο, υποχώρησε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τοω Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).

Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2012, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2011, προκύπτει αύξηση 0,9%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
 

Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2012, ο Γενικός Δείκτης αυξήθηκε το Σεπτέμβριο κατά 2,5%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
 

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2011 - Σεπτεμβρίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2010 - Σεπτεμβρίου 2011, παρουσίασε αύξηση 1,9%, έναντι αύξησης 3,9% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,5%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 37,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 4,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

δ) Κατά 0,4% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα κουρεία-κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα μεταφορών.
 

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 0,7% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα αυτοκίνητα.

δ) Κατά 0,6% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα βιβλία-γραφική ύλη-σχολικά είδη.

ε) Κατά 3,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ

στ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 1,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 5,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.

ε) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
 

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

δ) Κατά 1,9% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 2,2% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.

στ) Κατά 3,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

ζ) Κατά 1,2% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, προσωπικών ειδών και ασφαλίστρων μεταφορών.