«Η ΕΣΕΕ προσπαθεί να προσδιορίσει τις νέες επιβαρύνσεις και να ενημερωθεί επίσημα για τις περίφημες ανατροπές στη φορολογία» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σχετικά με την αυξανόμενη φορολογία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

«Μέλλον με συνεχώς αυξανόμενη φορολογία δεν υπάρχει, ούτε βεβαίως επόμενη ημέρα για τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, εάν το οικονομικό επιτελείο επιμείνει στα παράλογα και άδικα φορολογικά μέτρα που φημολογείται ότι έχει ήδη συμφωνήσει με την Τρόικα» επισημαίνει η ΕΣΕΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Μέλλον με συνεχώς αυξανόμενη φορολογία δεν υπάρχει, ούτε βεβαίως επόμενη ημέρα για τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, εάν το οικονομικό επιτελείο επιμείνει στα παράλογα και άδικα φορολογικά μέτρα που φημολογείται ότι έχει ήδη συμφωνήσει με την Τρόικα. Μέτρα τα οποία, μάλιστα, μεθοδεύει να περάσουν χωρίς δημόσια διαβούλευση, αλλά με εξπρές διαδικασίες από τη Βουλή, ώστε να εφαρμοστούν άμεσα.

Οι περίφημες ανατροπές στη φορολογία είναι ουσιαστικά μια νέα επώδυνη φοροεπιδρομή με αύξηση των συντελεστών φορολόγησης, σε συνδυασμό με αναδρομικές καταργήσεις φοροαπαλλαγών στις πραγματικές δαπάνες, όπως τόκοι δανείων, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα και νοσήλια καθώς και στα κοινωνικά επιδόματα, όπως πολυτεκνικά, φοιτητικά και ανεργίας.

Σε αντίθεση, μάλιστα, με την ανάγκη επιστροφής καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες αυξάνεται ο φόρος για τους τόκους των καταθέσεων, ομολόγων και εντόκων γραμματίων από 10% σε 15%. Επίσης, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη στοχοποιούνται για άλλη μια φορά οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες, καταργώντας αναδρομικά όλες τις αναγκαίες δαπάνες που εξέπιπταν κατά 10% από τον φόρο του 2012 και επιβαρύνοντας με επιπλέον 500 εκατ. ευρώ τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Ο κάθε λογής ελεύθερος επαγγελματίας συλλήβδην κρίνεται από την Τρόικα και το ΥΠΟΙΚ «ένοχος» διαχρονικής φοροδιαφυγής και τιμωρείται με κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5000 ευρώ, ενώ τα καθαρά του κέρδη θα φορολογούνται από το πρώτο ευρώ, αντί του αρχικά σχεδιαζόμενου συντελεστή 35%, «επιεικώς» με 28% από το 20% που ισχύει σήμερα. Επίσης, καταργούνται όλα τα «φορολογικά προνόμια» των κατοίκων, των εργοδοτών και των μισθωτών σε παραμεθόριες περιοχές και μικρά νησιά.

Μετά από απαίτηση των δανειστών και προτροπή των τραπεζών φαίνεται να επανέρχεται από το 2013 ο εφιάλτης του πλειστηριασμού της πρώτης κατοικίας για περίπου 100.000 χιλιάδες δανειολήπτες που αδυνατούν να πληρώσουν στεγαστικά δάνεια. Η εντολή της Τρόικας για σταδιακή άρση των πλειστηριασμών από τον Ιανουάριο του 2013 θα προσθέσει στους ισολογισμούς των τραπεζών την αξία 70.000 ακινήτων που έχουν ήδη κατασχεθεί.

Το νομοσχέδιο ρύθμισης τραπεζικών δανείων φημολογείται ότι θα διαχειρίζεται με αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια την επιμήκυνση της αποπληρωμής δανειακών υποχρεώσεων από 3 έως 5 χρόνια και μείωση της μηνιαίας δόσης μέχρι 30%, ενώ όσες υποθέσεις εκκρεμούν θα εκδικάζονται από τα Αστικά Δικαστήρια σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στο ίδιο νομοσχέδιο εξετάζεται να ενταχθεί η διαγραφή από τον Τειρεσία μικρομεσαίων επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων που μπήκαν στη λίστα την τελευταία διετία της ύφεσης λόγω δραματικής μείωσης του τζίρου, ώστε να μπορούν να απευθυνθούν ξανά στις τράπεζες και να ενταχθούν σε κοινοτικά προγράμματα.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η αναδιάρθρωση του φορολογικού μηχανισμού με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής με την κατάργηση 180 ΔΟΥ και δημιουργία 90 ΚΕΦ σε όλη την Ελλάδα καθώς επίσης και η ίδρυση του νέου ανεξάρτητου Σώματος Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης Εσόδων που θα διοικείται από μη πολιτικό πρόσωπο και θα στελεχωθεί από 4.000 έμπειρους ελεγκτές. Ωστόσο, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, εάν θα βελτιώσει τις λειτουργικές διαδικασίες, ούτε μας αφορά. Αυτό που σίγουρα μας ενδιαφέρει είναι η άμεση κατάργηση του ΚΒΣ και η υιοθέτηση ενός απλού συνόλου λογιστικών κανόνων και διαδικασιών τήρησης αρχείων απεικόνισης συναλλαγών.

Σύμφωνα με τα ήδη συμφωνηθέντα, μόνο όσοι ήταν συνεπείς κατά το παρελθόν με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και βρίσκονται σε προσωρινή οικονομική δυσπραγία θα μπορούν να κάνουν χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων για τμηματική εξόφληση χρεών. Παρά το γεγονός ότι η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στην Τρόικα να μην προχωρήσει σε άλλες ρυθμίσεις εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, ο ρυθμός συσσώρευσης χρεών βεβαιωμένων φόρων και εισφορών επιβάλλει νέα μόνιμη ρύθμιση. Επιχειρήσεις και φορολογούμενοι θα πρέπει να μπορούν να εξοφλήσουν χρέη από τον ανώτατο αριθμό των 48 δόσεων σήμερα σε 74 και 60 δόσεις αντίστοιχα.

Βασική προϋπόθεση στην εφαρμογή φορολογικών μέτρων σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις της αγοράς είναι να υπάρχουν επιχειρήσεις σε λειτουργία και όχι σε χρεοκοπία. Σήμερα, λίγο πριν την εφαρμογή των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων ύψους 3 δισ., οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται στο «κόκκινο» και ως εκ τούτου η αποτυχία του εισπρακτικού αποτελέσματος είναι προδιαγεγραμμένη.

Η ΕΣΕΕ έχει ήδη καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση ουσιαστικής στήριξης και νομοθετικής προστασίας της ελληνικής επιχειρηματικότητας, για την αυτόματη υπαγωγή με απλά κριτήρια όλων των «εντός κρίσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων» που βρίσκονται σε «δεινή οικονομική θέση», σε όλους τους υφιστάμενους φορολογικούς και ασφαλιστικούς διακανονισμούς και περιμένει θετική ανταπόκριση από την Κυβέρνηση και όλα τα κόμματα της Βουλής».