Κίνηση αναγκαιότητας χαρακτήρισε ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, την εξαγορά της Olympic Air, η οποία ανακοινώθηκε πρόσφατα και τελεί υπό την έγκριση της επιτροπής ανταγωνισμού. Ο ίδιος τόνισε πως η εξαγορά θα βοηθήσει τις δύο εταιρείες να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της οικονομικής κρίσης και να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που επικρατεί στην αεροπορική αγορά. 


Όσον αφορά στην πορεία της αεροπορικής αγοράς, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι
τα τελευταία τρία χρόνια η επιβατική κίνηση έχει εμφανίσει κάμψη της τάξης του 30%, ενώ η μείωση της αξίας ξεπερνάει το 45%. 


Την ίδια περίοδο, ο μέσος ναύλος μειώθηκε κατά 25%, παρά την εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου, ενώ μεγάλη πτώση της επιβατικής κίνησης σημειώνεται στις αφίξεις στην Αθήνα. Αντίθετα, στα περιφερειακά αεροδρόμια παρατηρείται αύξηση της τάξης του 12%, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο αντιπρόεδρος της Aegean. 


Αναφερόμενος στην εσωτερική αγορά, σημείωσε ότι η πτώση είναι της τάξης του 13% το 2012, ενώ το δίκτυο εξωτερικού και ειδικά οι επιλογές της Aegean να εγκαινιάσει απευθείας πτήσεις σε νησιά, αποδείχθηκαν πολύ σημαντικές, καθώς διαπιστώθηκε αξιοσημείωτη αύξηση. Ειδικότερα, η αγορά εξωτερικού αντιπροσωπεύει ένα χρηματικό ποσό 3,5 δισ. ευρώ, έναντι 240 εκατομμυρίων ευρώ του εσωτερικού, τόνισε.


Επίσης, για τα οικονομικά της Aegean υπογράμμισε τις ζημιές που καταγράφει την τελευταία τριετία, οι οποίες οφείλονται στην κρίση, την αύξηση της τιμής του πετρελαίου και την οικονομική δυσπραγία των Ελλήνων. 

 
Για την εξαγορά της Olympic Air, ο κ. Βασιλάκης επανέλαβε ότι το τίμημα καθορίστηκε στα 72 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα καταβληθεί τμηματικά και διευκρίνισε, ότι η συμφωνία αφορά το πτητικό έργο και όχι την επίγεια εξυπηρέτηση και την τεχνική βάση της Olympic Air. 


Ακόμη ανέφερε ότι διατηρούνται τα σήματα και οι στόλοι των δύο εταιρειών και εφόσον  η επιτροπή ανταγωνισμού ανάψει το πράσινο φως, τότε η «νέα εταιρεία» θα είναι έτοιμη σε 5 έως 7 μήνες.


Επιπλέον, τόνισε ότι αν δεν καρποφορήσει το εγχείρημα της εξαγοράς, η Aegean θα συρρικνωθεί, με αποτέλεσμα να χαθούν θέσεις εργασίας και έσοδα για το κράτος, το οποίο τα τελευταία 10 χρόνια έχει εισπράξει 1,2 δισ. ευρώ, ενώ τώρα από φόρους και εισφορές εισπράττει 170 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.


Για το ζήτημα του προσωπικού, ο κ. Βασιλάκης δήλωσε πως θα υπάρξει μείωση, η οποία θα είναι μικρότερη από την περίπτωση να μην γινόταν η ενοποίηση, καθώς και οι δύο εταιρείες θα έπρεπε να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις, ενώ εκτίμησε ότι από τις συνέργειες θα υπάρξει εξοικονόμηση της τάξης των 30-35 εκατομμυρίων ευρώ.


Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία είναι πολύ πιο ακριβό από άλλα αεροδρόμια. 


Τέλος, όσον αφορά στους στόχους της νέας εταιρείας είναι να καταστεί και πάλι κερδοφόρα μετά από 2 χρόνια, να αποκτήσει 70 αεροσκάφη τα επόμενα 10 χρόνια και να αυξηθούν οι βάσεις της σε περιφερειακά αεροδρόμια.