«Αναξιόπιστες παραμένουν, σε μεγάλο βαθμό, οι σπουδαίες δυνατότητες του κλάδου logistics στη χώρα μας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος στο 16o Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics: «Optimizing Supply Chains».
Σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο μετά από μια δεκαετία δυναμικής ανάπτυξης, τα τελευταία τρία χρόνια η αγορά κινείται πτωτικά. «Οι αρνητικοί ρυθμοί που σημειώνονται από το 2009 μέχρι σήμερα, οφείλονται κατά κύριο λόγο σε παράγοντες που σχετίζονται με την κρίση: στην ύφεση και στη συρρίκνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, στην έλλειψη ρευστότητας και στην περιορισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Ωστόσο, τα προβλήματα που υπονομεύουν συστηματικά την ανάπτυξη του κλάδου, δεν είναι συγκυριακά. Είναι χρόνια και σχετίζονται με γνωστά διοικητικά εμπόδια, περιορισμούς και διαρθρωτικές αδυναμίες της ελληνικής οικονομίας» είπε.

«Δυστυχώς, μετά από τρεις δεκαετίες και τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης, η Ελλάδα προσπαθεί ακόμη να φτιάξει ένα σοβαρό εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Είμαστε ακόμη στο σημείο να μιλάμε για την ανάγκη αξιοποίησης και ανάπτυξης των λιμένων. Είμαστε ακόμη στο σημείο να μιλάμε για την ανάγκη διασύνδεσης των εμπορευματικών κέντρων με το εθνικό και τα διεθνή εμπορευματικά δίκτυα. Δυστυχώς, μετά από χρόνια, καταλήξαμε τελικά σε μια προσχηματική μεταρρύθμιση στον χώρο των μεταφορών. Μια μεταρρύθμιση άτολμη, με μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς» είπε ο κ. Μίχαλος και συμπλήρωσε ότι η δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεν αποτελεί μόνο αίτημα των επιχειρήσεων και των φορέων του κλάδου αλλά και αίτημα του συνόλου της αγοράς.

Σημείωσε την αναγκαιότητα εθνικής στρατηγικής για τα logistics και για την ανάπτυξη των εμπορευματικών συνδυασμένων μεταφορών με βασικούς πυλώνες:
- Τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου, με έμφαση στον χωροταξικό σχεδιασμό και στην άρση των υφιστάμενων διοικητικών εμποδίων.
- Την ουσιαστική απελευθέρωση των μεταφορών, χωρίς εκπτώσεις και πατέντες.
- Την παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη νέων εγχώριων και ξένων επενδύσεων στον κλάδο.
- Την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης, εκσυγχρονισμού και διασύνδεσης υποδομών.

Υπενθύμισε στη συνέχεια ότι το ΕΒΕΑ έχει καταθέσει εδώ και περίπου δύο χρόνια συγκεκριμένη πρόταση για την Αττική. Μια πρόταση που καλύπτει τη δημιουργία σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων, την αναβάθμιση λιμένων σε Πειραιά και Λαύριο, καθώς και τον ανασχεδιασμό και την ολοκλήρωση νέων οδικών αξόνων, που θα επιτρέψουν τη σύνδεση των εμπορευματικών κέντρων με τα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα.

Τέλος, ζήτησε να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη μιας «πράσινης» εφοδιαστικής αλυσίδας. Με κίνητρα και δράσεις για την αναβάθμιση στόλων, για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και διαδικασιών κτλ.