Θετικά βλέπει την αυτοαπασχόληση το 72% των Ελλήνων, ενώ ένας στους δύο Έλληνες θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του να ξεκινάει τη δική του επιχείρηση, με την Ελβετία και την Τουρκία να ακολουθούν ενώ η Γερμανία καταλαμβάνει την τελευταία θέση, μιας και λιγότερο από 1 στους 3 θα σκεφτόντουσαν να ξεκινήσουν τη δική τους δουλειά.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την GFK SE σε 16 ευρωπαϊκές χώρες σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο LMU (Ludwig-Maximilians University) Entrepreneurship Center στο Μόναχο, για λογαριασμό της Amway Europe. Η έρευνα ενώ διεξάγεται ετησίως από το 2009, για πρώτη φορά περιλαμβάνει και την Ελλάδα. Έτρεξε από το Μάιο έως και τον Ιούνιο του 2012 και τα αποτελέσματά της παρουσιάστηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο πλαίσιο του 2ου Ετήσιου Συνεδρίου Labor & Insurance «Αγορά Εργασίας: Πως θα Συμβάλλει στην Οικονομική Ανάπτυξη», που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εργασίας.


Συγκεκριμένα, σύμφων με τα αποτελέσματα της έρευνας η αυτοαπασχόληση είναι πιο διαδεδομένη στους νέους και τις νέες στη χώρα μας, καθώς 8 στους 10, ηλικίας 18-29 ετών βλέπουν θετικά την εργασία στον τομέα αυτό. Οι Έλληνες φαίνεται επίσης να θαυμάζουν όσους έχουν τη δική τους επιχείρηση αφού σχεδόν 7 στους 10 (66%) θεωρούν ότι αυτοί «έχουν το θάρρος να ακολουθήσουν καινούρια δικά τους μονοπάτια». Στο ερώτημα για την αυτοαπασχόληση, τα πρωτεία κατέχει η Δανία, με ποσοστό θετικής άποψης πάνω από το 85% των ερωτηθέντων, ενώ Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία ακολουθούν με 77% και 74% αντίστοιχα, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την 7η θέση ανάμεσα στις 16 που συμμετείχαν στην έρευνα με ποσοστό 72%.


Από την έρευνα φαίνεται επίσης πως οι Έλληνες θέλουν να είναι ανεξάρτητοι και δημιουργικοί, αφού το 61% των ερωτηθέντων θα ξεκινούσε τη δική του επιχείρηση «ανεξάρτητος από κάθε εργοδότη», σε αντίθεση με το μέσο όρο της Ευρώπης που βρίσκεται στο 45%. Επιπλέον, ένας στους δύο Έλληνες θα το έκανε προκειμένου να έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει τις δικές του ιδέες ξεπερνώντας και πάλι τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (38%). Παράλληλα, 70% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρεί πως μέσα στην επόμενη δεκαετία η επιχειρηματικότητα θα είναι εξίσου ή και πιο σημαντική από ότι είναι σήμερα στον σύγχρονο εργασιακό κόσμο.

Ακόμα, είναι φανερό ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλους τους Ευρωπαίους αλλά περισσότερο τους Έλληνες καθώς το 79% των ερωτηθέντων Ελλήνων θεωρεί πως η παρούσα αβέβαιη οικονομική κατάσταση αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την αυτοαπασχόληση, με τους Δανούς να ακολουθούν με ποσοστό 64%. Για την Ελλάδα, η έλλειψη κεφαλαίων, η στήριξη από το δημόσιο και ο ενδεχόμενος ο φόβος της αποτυχίας είναι οι επόμενοι λόγοι που αποτελούν εμπόδιο για τον Έλληνα προκειμένου να δραστηριοποιηθεί ως αυτοαπασχολούμενος.

Τέλος, οι Έλληνες υποστηρίζουν περισσότερο από κάθε άλλο Ευρωπαίο – 70% – ότι η ενασχόληση με την επιχειρηματικότητα και την αυτοαπασχόληση προσφέρει την αυτονομία της επιλογής του τόπου εργασίας. Τη γνώμη αυτή συμμερίζονται τόσο οι Γερμανοί όσο και οι Δανοί με ποσοστό 59%, ενώ οι Άγγλοι έχουν αντίθετη άποψη, καθώς 15% των ερωτηθέντων μόνο συμφώνησαν με την παραπάνω άποψη.

Ο Γιώργος Αποστολόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Amway Hellas, αναφερόμενος στην έρευνα δήλωσε : «Για εμάς στην Amway η αυτοαπασχόληση αποτελεί τη βάση του επιχειρηματικού μοντέλου που προτείνουμε σαν εταιρεία, αφού συνεργαζόμαστε με Ανεξάρτητους Ιδιοκτήτες Επιχειρήσεων, προσφέροντας ένα μοντέλο επιχειρηματικής δραστηριότητας που «απαντάει» στα πιο σημαντικά εμπόδια δραστηριοποίησης, όπως αυτά αποτυπώνονται στα ευρήματα της έρευνας. Το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι τόσο θετικοί απέναντι στην αυτοαπασχόληση, αποτελεί κινητήριο μοχλό για να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα. Στο τέλος της ημέρας, η ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της οικονομίας και της ευημερίας της χώρας και της Ευρώπης, και αυτό είναι κάτι στο οποίο με τον τρόπο της θα ήθελε να βοηθήσει και η Amway Europe.»