Οικονομική στενότητα αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο περιοδικό της Γερμανίας, Der Spiegel, εξαιτίας της πτώσης των διαφημιστικών εσόδων και τηςκυκλοφορίας του, γι' αυτό και αναμένεται να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Ο διευθυντής του ομίλου Spiegel Όφε Ζάφε, σε συνέντευξή του στην Suddeutsche Zeitung ανακοίνωσε μια «θεραπεία λιτότητας» για το περιοδικό.

«Ο συνολικός τζίρος μας θα μειωθεί φέτος κατά 6% στα 307 εκατομμύρια ευρώ, στο επίπεδο που ήταν το 2003», διευκρίνισε υπογραμμίζοντας το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται όλα τα μέσα ενημέρωσης.

«Η έντυπη έκδοση του περιοδικού έχασε περίπου το 10% των διαφημιστικών εσόδων της και ακόμη και οι εισπράξεις από τη διανομή μπορεί να σημειώσουν πτώση για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια. Γι' αυτό πρέπει να κάνουμε οικονομίες και να προσαρμόσουμε τη δομή του κόστους μας», συνέχισε ο Ζάφε, προσθέτοντας πως οι οικονομίες δεν θα γίνουν σε βάρος της ποιότητας του περιοδικού.

Ο ίδιος δεν απέκλεισε ενδεχόμενες καταργήσεις θέσεων εργασίας. Ο Ζάφε υπογράμμισε πως ο ιστότοπος spiegelonline.de είναι κερδοφόρος «ήδη από καιρό», ενώ μίλησε επίσης θετικά για το δυναμισμό των πωλήσεων των εφαρμογών για ταμπλέτες και smartphones.

Το Spiegel πουλάει περισσότερα από 900.000 τεύχη κάθε εβδομάδα, σύμφωνα με το γερμανικό γραφείο ελέγχου κυκλοφοριών (IVW).

Το τοπίο των γερμανικών μέσων ενημέρωσης συγκλονίσθηκε πρόσφατα από την κήρυξη πτώχευσης της εφημερίδας Frankfurter Rundschau, τον προαναγγελθέντα για τις αρχές Δεκεμβρίου θάνατο των Financial Times Deutschland και την κήρυξη πτώχευσης του πρακτορείου ειδήσεων DAPD.