Μήνυμα στα σωματεία των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες έστειλε ο υπουργός Aνάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, λέγοντας ότι «πρέπει να καταλάβουν τα σωματεία των εργαζομένων ότι η κοινωνία είναι απέναντι και η κυβέρνηση δεν έχει άλλο περιθώριο από το να εφαρμόσει το νόμο».
Σύμφωνα με τον υπουργό, αν λογαριάσει κανείς τις υπερωρίες, τα νυχτερινά και τα επιδόματα, στο Μετρό ο μέσος μισθός είναι 3083 ευρώ το μήνα, στον ΗΣΑΠ 4095 και στο τραμ 2542, μεικτά. 

Όπως είπε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ο κ. Χατζηδάκης, χωρίς τα δώρα, τις Κυριακές, τα νυχτερινά και τις υπερωρίες ο μέσος μισθός είναι 2.500 ευρώ στο Μετρό, 3.286 στον ΗΣΑΠ και 2.167 στο τραμ, μεικτά. 

Ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι ο στόχος είναι με το ενιαίο μισθολόγιο να κατέβουν μεσοσταθμικά οι μισθοί στα 1.900 ευρώ και επεσήμανε ότι η μέγιστη μείωση θα είναι 25%, ενώ στους χαμηλόμισθους δε θα υπάρξουν επιπτώσεις. Αναφερόμενος στην εισαγγελική έρευνα που διατάχθηκε από την προϊστάμενη της Eισαγγελίας Αθηνών, Παναγιώτα Φάκου, έπειτα την ανακοίνωση στοιχείων από το υπουργείο Ανάπτυξης σύμφωνα με τα οποία εκατοντάδες εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις μέσων μαζικής μεταφοράς δηλώνουν είτε ασθενείς, είτε αδειούχοι χωρίς να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς εξυπηρέτηση του κοινού κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεων τις οποίες και πληρώνονται, είπε «θέλουν να πληρώνονται στις απεργίες, αλλά αν θα πληρωθούν είναι άλλη ιστορία». 

Χαρακτηριστικά ο υπουργός είπε ότι από ορισμένους απεργούς που χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να καλυφθούν, «γίνεται μία καταστρατήγηση των διατάξεων του νόμου και για αυτό θα το δούμε και σε νομοθετικό επίπεδο». Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής, οι Νέοι Φάκελοι άνοιξαν το μεγάλο θέμα των τιμών σε σχέση με την πτώση των εισοδημάτων. 

Ο Κωστής Χατζηδάκης εκτίμησε ότι το 2013 θα είναι η χρονιά αποκλιμάκωσης των τιμών συνολικά, αν δεν υπάρξει μεγάλη διεθνής κρίση. Είπε ότι συνολικά υπάρχει πρόβλημα με τις υψηλές τιμές στα τρόφιμα, το οποίο απέδωσε αφενός στους φόρους και αφετέρου στο υψηλό κόστος ενέργειας. 

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι αυτό συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας συνολικότερα της οικονομίας και έχει τεθεί από την κυβέρνηση και στους επικεφαλής της τρόικας. 

Ωστόσο, πρόσθεσε, πρέπει και στην Ελλάδα να δούμε χωρίς λαϊκισμούς και δογματισμούς τα προβλήματα που είναι αναγκαία για τη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας, σημειώνοντας ότι ο ανταγωνισμός είναι το μόνο μέσο για να πέσουν οι τιμές.