Πλέον απαισιόδοξη χώρα σε σύνολο 58 κρατών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της εταιρείας Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, που διεξήχθη από 10 έως 27 Νοεμβρίου 2012.

Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη χώρα μας υποχώρησε στις 35 μονάδες, καταγράφοντας νέο αρνητικό ρεκόρ, καθώς σημείωσε ραγδαία πτώση (-11 μονάδες) σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012.
 

Χαρακτηριστικό είναι πως εννέα στους δέκα Έλληνες (92%) αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και να έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (67%).


Τέσσερις στους δέκα Έλληνες δηλώνουν μάλιστα πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών.
 

Την ίδια ώρα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
 

Η εξασφάλιση εργασίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως (44%), ενώ η κατάσταση της οικονομίας και τα προσωπικά χρέη συνεχίζουν να ανησυχούν σταθερά τους Έλληνες.