Η είσοδος σε νέες αγορές και η ενδυνάμωση της παρουσίας της στις χώρες-προτεραιότητας βρίσκονται στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δράσης της εταιρείας Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης (ΠΚΚ), με στόχο τη διατήρηση της ανοδικής πορείας της εξαγωγικής δραστηριότητας που παρουσίασε αύξηση 147% το διάστημα 2010-2012.

Η προσπάθεια αυτή αποτέλεσε και αντικείμενο διάκρισης στο πλαίσιο των εθνικών βραβείων Sales Excellence Awards 2013. Η εταιρεία ανεδείχθη νικήτρια στην κατηγορία “Επιτυχημένη Έναρξη Εξαγωγών” των βραβείων -μία πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδας (ΙΠΕ) τα οποία διοργανώνουν με την εταιρεία Boussias Communications- παρουσιάζοντας το case study της αγοράς της Γαλλίας. Το 2012 εγκαινιάστηκε η παρουσία των βιολογικών αφεψημάτων με κρόκο Κοζάνης στο κανάλι του φαρμακείου, επιτυγχάνοντας την τοποθέτηση κατά το λανσάρισμα σε 300 σημεία.

Το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης κρίθηκε το κατάλληλο περιβάλλον, ώστε να αναδειχθούν οι ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του προϊόντος, λειτουργώντας σε συνέργεια με τα περίπου 600 σημεία πώλησης σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων και delicatessen. Η Γαλλία είναι μία από τις αγορές προτεραιότητας για την ΠΚΚ, καθώς παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης -ο κρόκος είναι ήδη ένα δημοφιλές μπαχαρικό, ενώ το κοινό είναι εξοικειωμένο με την κατανάλωση ροφημάτων.

Στόχος είναι ο αριθμός των φαρμακείων που “φιλοξενούν” τα ελληνικά προϊόντα, να αγγίξει τα 2.000 έως το τέλος του 2014, ενώ η εταιρεία θα κάνει την είσοδό της και στο κανάλι HO.RE.CA (Hotel / Restaurants / Café) μέσω της συνεργασίας με έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς της αγοράς με δίκτυο της τάξεως των 23.500 σημείων. Το 2012 η ΠΚΚ ξεκίνησε τη διάθεση των προϊόντων της σε 9 νέες αγορές -Σλοβενία, Ουκρανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Κουβέιτ, Κατάρ, Μπαχρέιν, Ιαπωνία, Καναδά- ενώ εντός του 2013 η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Δανία, η Σουηδία και η Ταϊβάν θα προστεθούν στο δίκτυο εξαγωγών της.

Αυτή τη στιγμή η σειρά αφεψημάτων με κρόκο Κοζάνης διατίθεται σε περίπου 2.500 σημεία στην Ελλάδα (supermarkets, επιλεγμένα καταστήματα τροφίμων και café) και σε συνολικά 25 αγορές του εξωτερικού (Κύπρος, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Ελβετία, Γαλλία, Βέλγιο, Νορβηγία, Ολλανδία, Ρωσία, Σλοβενία, Ουκρανία, Κουβέιτ, Κατάρ, Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αυστραλία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία και Καναδά). Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας της ΠΚΚ με την εταιρεία παραγωγής και διανομής τροφίμων Γαία Τρόφιμα (GAEA), η συλλογή των πρωτοποριακών αφεψημάτων έχει παρουσία και στην Αμερική.

Ο Άγγελος Μάρκου, Γενικός Διευθυντής της ΠΚΚ, δήλωσε σχετικά: «Συνεχίζουμε την πολιτική διεύρυνσης του δικτύου πώλησης διεθνώς -το ποσοστό των εξαγωγών αγγίζει πλέον το 45% των συνολικών πωλήσεων- όπως και την προσπάθεια για περαιτέρω ενδυνάμωση του εθνικού δικτύου. Οι Ευρωπαϊκές αγορές και η Αμερική αποτελούν προτεραιότητα για το άμεσο μέλλον. Η διάκριση στα Sales Excellence Awards 2013, αλλά και οι προϊοντικές βραβεύσεις από επίσημους, αξιόπιστους διεθνείς φορείς, όπως το International Taste & Quality Institute, επισφραγίζουν τη δυναμική και τις ορθές επιχειρηματικές πρακτικές μίας ελληνικής εταιρείας με ισχυρό εξαγωγικό προφίλ και επιβεβαιώνουν την υπεροχή και προστιθέμενη αξία των προϊόντων της.

Σε αυτή τη φάση ανάπτυξης της ΠΚΚ παραμένει ιδιαίτερα υψηλή η επένδυση στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης νέων καινοτομικών προϊόντων -ειδικότερα στην κατηγορία των ροφημάτων- με κεντρικό άξονα το “χρυσάφι της ελληνικής γης” και τη μοναδική, διεθνώς αναγνωρισμένη ποιότητα και επιστημονικά τεκμηριωμένη δράση του, καθώς και στις ενέργειες επικοινωνίας και προώθησης με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς τους και την εδραίωση στις επιμέρους αγορές.»