Ούτε οι προσφορές, αλλά ούτε και το δώρο των Χριστουγέννων (για όσους καταναλωτές το έλαβαν) έφεραν τον περασμένο Δεκέμβριο «χαμόγελα» στο λιανικό εμπόριο της χώρας και απέτρεψαν τα νέα «λουκέτα», καθώς ο όγκος των λιανικών πωλήσεων μειώθηκε περαιτέρω κατά 8,5%.

Με αποτέλεσμα, οι πωλήσεις να έχουν συρρικνωθεί κατά 12,2% σε μέσα επίπεδα το 2012, και από την πτώση αυτή να μην εξαιρείται κάποια κατηγορία καταστήματος (ακόμη και τα σούπερ μάρκετ).

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον περασμένο Δεκέμβριο ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων και συγκεκριμένα: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (5%), πολυκαταστήματα (0,9%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (9,3%), τρόφιμα- ποτά- καπνός (7,5%), φαρμακευτικά- καλλυντικά (20%), ένδυση- υπόδηση (12,7%), έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμός (1,5%) και βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (8,4%).

Σε μέσα επίπεδα πέρυσι, καταγράφηκαν οι εξής μειώσεις στις πωλήσεις: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,9%), πολυκαταστήματα (4,7%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (15%), τρόφιμα- ποτά- καπνός (13,6%), φαρμακευτικά- καλλυντικά (12,7%), ένδυση- υπόδηση (20,6%), έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμός (16,3%) και βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (12,1%).

Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:

Ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), με τα καύσιμα, στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση 8,5% τον Δεκέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 12,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.

Ενώ, ο δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιμές), με τα καύσιμα, σημείωσε μείωση 8% τον Δεκέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 11%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.