Συνεχίζουν να επενδύσουν παρά την κρίση οι έλληνες εφοπλιστές και υπολογίζεται ότι για την κατασκευή νέων πλοίων έχουν τοποθετηθεί από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων 2,5 δισ. δολάρια  από τον Ιανουάριο έως και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny, τον Ιανουάριο υπογράφηκαν συμφωνίες της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων, τον Φεβρουάριο ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 682 εκατ. δολαρίων, ενώ ο Μάρτιος ξεκίνησε με παραγγελίες συνολικού ύψους 288 εκατ. δολαρίων από τους εφοπλιστές Πέτρο Παπά, Χάρη Βαφειά και την Carras Hellas.

Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου για την κατασκευή 20 πλοίων είχαν υπογράψει συμβόλαια συνολικής αξίας 2,1 δισ. δολαρίων ενώ πέρσι το ίδιο χρονικό διάστημα είχαν παραγγείλει 13 πλοία συνολικής αξίας 773 εκατομμυρίων δολαρίων.
 
Οι παραγγελίες είναι αυξημένες κατά 54% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και αποτελούν το 7,14% του συνόλου των παραγγελιών που έχουν δοθεί παγκοσμίως το 2013 και ανέρχονται στις 280. Οι μεγάλοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι έχουν παραγγείλει 27 πλοία αξίας 916 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 12 πλοίων πέρσι καταγράφοντας αύξηση 125% σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny. Το 2012 οι Έλληνες υπέγραψαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση 114 πλοίων σε σύνολο 1.429 αξίας 5,04 δισεκατομμυρίων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν προτεραιότητα στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ από τα ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας στρέφονται στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με την Golden Destiny, η Ocean Bulk του Π Παπά, συμφώνησε με τα ιαπωνικά ναυπηγεία την κατασκευή τεσσάρων bulk carriers. Υπολογίζεται ότι η αξία τους κινείται στην περιοχή των 150 εκατ. δολ.

Ιαπωνικά  ναυπηγεία επέλεξε και η Brave Maritime του ομίλου Βαφειά για την κατασκευή δύο τάνκερ LPG 7.200 cum το καθένα. Η συμφωνία περιλαμβάνει την άσκηση option για την κατασκευή άλλων τεσσάρων LPG. Τα δύο πρώτα πλοία θα παραδοθούν στην διάρκεια του 2014.

Η πρώτη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 180.000 το καθένα τα οποία θα παραδοθούν το 2015 και η αξία τους εκτιμάται στα 46 εκατ. δολ. Η δεύτερη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 80.000 τόνων με παράδοση το 2014, ενώ πιθανότατα υπάρχει option για άλλα δύο της ίδιας χωρητικότητας. Η τιμή των πλοίων φέρεται να κινείται στην περιοχή των 30 εκατ. δολαρίων το καθένα. Η Carras Ηellas συμφώνησε επίσης με τα ναυπηγεία Japan Marine την κατασκευή δύο πλοίων 180.000 τόνων το καθένα, σε μία τιμή της τάξεως των 46 εκατ. δολαρίων ανά μονάδα και με παράδοση το 2015.

Σημειώνεται ότι παγκοσμίως οι παραγγελίες νέων πλοίων μειώνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης. Το συνολικό παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών-order book-, στο τέλος του 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία Ενωσης Ιαπωνικών Ναυπηγείων ήταν στα 11.341 πλοία, χωρητικότητας 368 εκατ. gt, ενώ στο τέλος του 2012 είχε διαμορφωθεί στα 5.550 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 160,3 εκατ. gt.