Η καναδική εταιρεία υδροπλάνων Air Sea Lines, που είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά και το 2004 και το 2009, αλλά εγκατέλειψε την προσπάθειά της, λόγω των γραφειοκρατικών εμποδίων που αντιμετώπισε, επανέρχεται στο προσκήνιο, ελπίζοντας αυτή  τη φορά να ευοδωθεί το επιχειρηματικό της πλάνο. Σήμερα  η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα υδατοδρόμια έχει επαναφέρει το ενδιαφέρον εταιρειών υδροπλάνων.

Το νέο  σχέδιο περιλαμβάνει αλλαγές που προέκυψαν από τη διαβούλευση που διενεργήθηκε το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να είναι ελκυστικότερο για τους επενδυτές. Το Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον Οργανισμό Λιμένων Κέρκυρας προβλέπει τη σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις,

Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει:

-Η χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου να είναι αόριστης διάρκειας και όχι για δέκα χρόνια, όπως αρχικά προβλεπόταν.
-Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίου σε θαλάσσια περιοχή που εντάσσεται στο δίκτυο περιοχών «Natura 2000», καθώς θεωρείται ότι τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβου και άλλων περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στις μεταφορές.
-Ανατίθεται στον πιλότο η ευθύνη της προσθαλάσσωσης στα υδάτινα πεδία, δηλαδή τις περιοχές που εξυπηρετούν έκτακτες πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Απαλείφεται ο όρος που προέβλεπε ότι τα υδάτινα πεδία θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή.
-Μειώνονται τα μέλη της Επιτροπής Λειτουργίας Υδατοδρομίων από οκτώ σε τέσσερα (2 από την ΥΠΑ, 1 από το Λιμενικό και 1 από την Αστυνομία).
-Επανέρχονται σε ισχύ παλαιότερες διατάξεις για θέματα πυρόσβεσης που προέβλεπαν την ύπαρξη έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης.
-Η διενέργεια ελέγχων ασφαλείας επιβατών και αποσκευών θα γίνεται από εξειδικευμένες εταιρείες ή από τον ίδιο τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου κατόπιν εκπαίδευσης και πιστοποίησης από την ΥΠΑ.
-Ανατίθεται στον φορέα λειτουργίας η ασφάλεια του υδατοδρομίου.

«Βιώσιμη και λειτουργική» χαρακτηρίζει τη νέα μορφή του σχεδίου νόμου ο υπεύθυνος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τάσος Γκόβας, ο οποίος υπήρξε στέλεχος της AirSea Lines, που είχε δραστηριοποιηθεί στον τομέα των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Ο Γιάννης Πατέλλης εκ. μέρους της εταιρείας AirSea Lines, δήλωσε πρόσφατα την ικανοποίησή του για τις τελευταίες εξελίξεις, αν και, όπως είπε, μένει να γίνουν και πράξη όλα όσα αναφέρει ο νέος νόμος και να μην σκαλώσει πάλι η διαδικασία στα γρανάζια της δημόσιας διοίκησης.
Για να υλοποιηθούν τα επενδυτικά σχέδια της Air Sea Lines στην Ελλάδα, ο κ. Πατέλλης έθεσε ως προϋπόθεση την ανάπτυξη υδατοδρομίου στον χώρο του ΣΕΦ, το οποίο, όπως είπε, προσφέρει το πλέον ασφαλές καταφύγιο στα υδροπλάνα και θα συμβάλει στην ανάπτυξή τους στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Σε ερώτηση για το μέγεθος της επένδυσης, ο κ. Πατέλλης επισήμανε ότι ο προϋπολογισμός, αν και εφόσον «πετάξει» το νέο επενδυτικό πλάνο, θα κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη απόπειρα.
Σημειώνεται, ότι η αρχική προσπάθεια έκανε λόγο για επένδυση 70 εκατ. ευρώ και περιελάμβανε και ροή κονδυλίων σε υποδομές (υδατοδρόμια κ.λπ.). Πλέον, η νέα πρωτοβουλία θα λάβει σάρκα και οστά λαμβάνοντας υπόψη και τη συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου η επένδυση να είναι οικονομικά βιώσιμη.