Εν μέσω έντονης αντιπαράθεσης, ψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Σήμερα αναμένεται η ψηφοφορία επί των άρθρων του νομοσχεδίου.


Η αντιπαράθεση εστιάζεται στην τροπολογία του γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΠΝΟ, (που έχει προκαλέσει και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας), το άρθρο 19 για την υπό προϋποθέσεις υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική τους χειμερινούς μήνες, τη μείωση της δρομολόγησης των ταχύπλοων από επτά μήνες σε τέσσερις, καθώς και τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογούν δεύτερο πλοίο στην ίδια γραμμή, μονάχα για δύο μήνες το χρόνο αντί του υποχρεωτικού δεκάμηνου που ίσχυε ως σήμερα.

Τα μέτρα αυτά σε συνδυασμό με εκείνα της δημιουργίας των λιμενικών δικτύων και της προώθησης της παραχώρησής τους σε ιδιώτες ή ανώνυμες εταιρείες, συνιστούν για την κυβέρνηση κινήσεις εκσυγχρονισμού, τόνωσης της αγοράς εργασίας και εγκατάλειψης ενός παρωχημένου μοντέλου που ισχύει από το 1974. Αντίθετα, η αντιπολίτευση υποστηρίζεί ότι απηχούν απλώς τις θέσεις του εφοπλιστικού κλάδου.