Μέχρι και  10 πλοία κρουαζιερόπλοια ελληνικών συμφερόντων θα μπορούσαν να σηκώσουν ελληνική σημαία και να απασχολήσουν περισσότερους Έλληνες ναυτικούς με την προϋπόθεση ότι προχωρούν δύο τροπολογίες.

Το θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας στα κρουαζιερόπλοια  πρόκειται να ανοίξει το υπουργείο Ναυτιλίας και γι αυτό ο κ. Μουσουρούλης έχει καλέσει τους φορείς του κλάδου να συζητήσουν μετά το Πάσχα. Ο ίδιος μάλιστα την Παρασκευή σε τελετή υποδοχής του κρουαζιερόπλοιου   Norwegian Spirit στο λιμάνι του Πειραιά, αφού μίλησε για τη σημασία της κρουαζιέρας στην οικονομία είπε: «το κέρδος από την ανάπτυξη της θα είναι διπλό. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να δούμε και το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο». Σήμερα στην ελληνική σημαία δεν υπάρχει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες με τον υπουργό Ναυτιλίας θα συζητηθεί η εφαρμογή της πρόβλεψης για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων κατά 50% και στα κρουαζιερόπλοια, όπως προβλέπεται πλέον για τα πλοία της ακτοπλοΐας ορισμένους μήνες το χρόνο. Επίσης θα συζητηθεί η περίπτωση επέκτασης του άρθρου 19 για τις ατομικές συμβάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία και στην κρουαζιέρα, εφόσον αυτό επανέλθει στη Βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας μετά την πρόσφατη καταψήφισή του.

«Στην κρουαζιέρα η ναυτιλία τέμνεται με τον τουρισμό και «το κέρδος από την ανάπτυξή της θα είναι διπλό», εκτίμησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης κατά την επίσκεψή του σε ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, το Norwegian Spirit και στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι «θα πρέπει να δούμε και το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο».

Αναφέρθηκε επίσης στο αυξημένο ενδιαφέρον των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας του κόσμου για τη χώρα μας και σημείωσε ότι χρειαζόμαστε αφίξεις στο έδαφος και όχι απλούς επιβάτες, με περισσότερους αφετήριους λιμένες και με νέους προορισμούς, τόνισε στις δηλώσεις του ο υπουργός. «Μαγνήτης», σημείωσε, δεν είναι μόνο οι κατάλληλες και ανταγωνιστικές υποδομές, αλλά και η πολύ καλή εξυπηρέτηση, όπως και τα χαμηλά λιμενικά τέλη και «οι φορείς διαχείρισης λιμένων πρέπει να το καταλάβουν καλά αυτό».

Όπως επεσήμανε ο κ. Μουσουρούλης, με το νέο νόμο του ΥΕΝΑ, η κρουαζιέρα αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία αφού δίνεται το δικαίωμα επιβίβασης και από ενδιάμεσους λιμένες προσέγγισης, ενισχύοντας έτσι ακόμη περισσότερο τις τοπικές οικονομίες.