Στο συγκριτικό πλεονέκτημα των ΕΛΤΑ στην απελευθερωμένη πλέον ελληνική ταχυδρομική αγορά, αναφέρθηκε στην παρέμβαση του στο Διεθνές Συνέδριο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο πρόεδρος Δ.Σ και Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων κ. Κωστής Μελαχροινός.

Ο κ. Μελαχροινός χαρακτήρισε τον ορισμό των ΕΛΤΑ ως Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ) έως το 2028, «μονόδρομο υποχρεώσεων και ευθύνης και όχι  ευνοϊκή μεταχείριση , όπως ορισμένοι ενδεχομένως πιστεύουν», σημειώνοντας μάλιστα ότι «ο ορισμός των ΕΛΤΑ ως ΦΠΚΥ έδωσε τη δυνατότητα απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς διότι ουδείς εναλλακτικός πάροχος είχε τη δυνατότητα (χρηματοοικονομική ευρωστία, υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό) για να αναλάβει το έργο. Κατά συνέπεια οι εναλλακτικοί πάροχοι  χωρίς το βάρος της Καθολικής Υπηρεσίας  μπορούν να δραστηριοποιηθούν στις υπηρεσίες και τον όγκο που οι δυνατότητές τους επιτρέπουν.

«Το 2011», πρόσθεσε ο κ Μελαχροινός, «διακινήθηκαν στην χώρα μας κατά μέσο όρο 53 ταχυδρομικά αντικείμενα ανά κάτοικο ενώ το 2010 διακινήθηκαν 60,3 ταχυδρομικά αντικείμενα ανά κάτοικο. Η κατανομή των ταχυδρομικών αντικειμένων ακολουθεί την πληθυσμιακή συγκέντρωση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Έτσι λοιπόν, στην Αττική και στη βόρεια Ελλάδα όπου συγκεντρώνεται το 68% του πληθυσμού, διακινείται αντίστοιχα και το 82% των ταχυδρομικών αντικειμένων της εν λόγω αγοράς».

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ μίλησε για «γκρίζα ζώνη» στον ανταγωνισμό, υποστηρίζοντας ότι και πριν από την 1η Ιανουαρίου του 2013, οπότε και πραγματοποιήθηκε η πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, οι εναλλακτικοί πάροχοι διακινούσαν επιστολές βάρους κάτω των 50 γραμμαρίων, που ως τότε η διακίνησή τους ήταν αποκλειστικό δικαίωμα των ΕΛΤΑ.

Για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην παγκόσμια ταχυδρομική αγορά, μίλησε ο Διευθυντής Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Ηλίας Πανταζής, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει αποζημίωση για λογαριασμό των Βελγικών Ταχυδρομείων ως φορέα Καθολικής Υπηρεσίας. Το ποσό που αποδόθηκε από τη Βελγική Κυβέρνηση ήταν ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, για την περίοδο 2013 – 2015.