Tα αλλαντικά και τα delicatessen ( με άνοδο 4,6%), ήταν η μόνη κατηγορία προϊόντων που παρουσίασε άνοδο στα σουπερμάρκετ το 2012 σύμφωνα με στοιχεία της SymphonyIRI ενώ τα μη αλκοολούχα ποτά ( αυξήθηκαν κατά 0,5%), τα είδη ζαχαροπλαστικής (0,7%) και τα γαλακτοκομικά (0,5%).

Όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες βασικών αγαθών εξελίχθηκαν πτωτικά. Τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα οποία οι απώλειες έφθασαν το 15,1%, ή τα φρέσκα ψάρια στα οποία τα σούπερ μάρκετ έχασαν το 13,3% των εσόδων που είχαν το 2011, τα είδη νοικοκυριού που κατέγραψαν μείωση τζίρου κατά 12,5%, καθώς και τα φρέσκα κρέατα, στα οποία η πτώση διαμορφώθηκε στο 11,6%.

Στις κατηγορίες με τα φρέσκα προϊόντα, στην τελική διαμόρφωση του τζίρου σημαντική ήταν η επίδραση των τιμών, ενώ σε ορισμένες από τις κατηγορίες αυτές οι πιέσεις λόγω της κρίσης αλλά και του ανταγωνισμού ήταν αφόρητες.

Ωστόσο, τα στελέχη των σούπερ μάρκετ εκφράζουν την ανησυχία τους και για άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα οι κωδικοί υγείας και ομορφιάς, των οποίων οι πωλήσεις μειώθηκαν πέρυσι κατά 7,6% έναντι του 2011, αλλά και τα αλκοολούχα ποτά, στα οποία οι απώλειες διαμορφώθηκαν στο 7,2%, με τις φορολογικές επιβαρύνσεις να επιδρούν καθοριστικά στη ζήτησή τους.Όμως, μεγάλες ήταν οι απώλειες και στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων με τον τζίρο τους να μειώνεται πέρυσι κατά 6,5%, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε άλλες εναλλακτικές λύσεις διατροφής αλλά και της μεγάλης ανεργίας που έχει περιορίσει το κοινό, το οποίο έχει την ανάγκη των γρήγορων καθημερινών γευμάτων.

Στο 5,9% διαμορφώθηκε πέρυσι η πτώση στα καθαριστικά προϊόντα. Η εν λόγω κατηγορία από το πρώτο διάστημα της κρίσης άρχισε να παρουσιάζει έντονες διορθώσεις τιμών, όχι μόνο εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης αλλά και διότι οι εταιρείες του τομέα αποδείχθηκε ότι είχαν τα περιθώρια να συμπιέσουν τις τιμές τους σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2008.Ανάλογα κινήθηκαν πέρυσι και τα απορρυπαντικά, μια κατηγορία οι τιμές των προϊόντων της οποίας μειώνονται τα τελευταία χρόνια με ταχείς ρυθμούς. Η «διαρροή» εσόδων έφθασε για την κατηγορία στο 4%, ενώ στο 3,6% «έκλεισαν» οι απώλειες τζίρου των σούπερ μάρκετ στο ράφι με τις πάνες (παιδικές και ενηλίκων).

Επίσης στο -3,2% έπεσε το αντίστοιχο ποσοστό στις τροφές κατοικίδιων ζώων και στο -2,4% στο ψωμί.Στους χαμένους της χρονιάς συγκαταλέγο-νται, επίσης, τα προϊόντα συσκευασίας με πτώση εσόδων 2,3%, τα σνακ με -0,9%, τα προϊόντα χαρτιού με -0,8%, ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα επέδειξαν σχετικές αντοχές στις πιέσεις της ύφεσης, καταγράφοντας οριακές απώλειες 0,1%.