Θωμάς Δούζης -ΕΡΓΟΝ

Συνέντευξη στη Μαρίνα Πρωτονοταρίου

Δύο νέα παιδιά από τη Θεσσαλονίκη αποφάσισαν εδώ και μερικά χρόνια να επενδύσουν στα ελληνικά ποιοτικά τοπικά προϊόντα. Διάλεξαν τα καλύτερα και ξεκίνησαν τα ΕΡΓΟΝ τα  delicatessen μεζεδοπωλεία σύγχρονα μεζεδοπαντοπωλεία, με λιχουδιές σε βαζάκια. Ο ελληνικός μεζές κερδίζει τη θέση που του αξίζει...

Ο Θωμάς Δούζης είναι 30 χρονών και ο αδελφός του Γιώργος 27. Ο παππούς τους είχε ταβέρνα και ο πατέρας τους δούλευε στην Kellog's, κι εκείνοι...συνένωσαν τα δύο, το παλιό με το καινούργιο. Τα παραδοσιακά προϊόντα και μοντέρνα τυποποίηση, παραδοσιακές συνταγές σε βαζάκια. Ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, τυποποιημένα έτσι ώστε να να κερδίζουν από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις.

Το πρώτο μεζεδοπαντοπωλείο ΕΡΓΟΝ εκτός Ελλάδας θα ξεκινήσει τα τέλη Ιουνίου στο Λονδίνο, στο Νότινγκ Χιλ αποτελώντας το πρώτο βήμα στην Ευρώπη από μια εταιρεία που αναπτύσσεται εν μέσω κρίσης και αναμένεται φέτος να διπλασιάσει τα μεγέθη της και να φτάσει ένα τζίρο στα 4 εκ. ευρώ από 2 εκ. ευρώ πέρσι.

Το Μεζεδοπαντοπωλείο Έργον είναι μία συλλογή ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας και δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαμβάνουν επι τόπου τους μεζέδες από τα πολύτιμα βαζάκια από τα χέρια του σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου.  Ο Θωμάς Δούζης μας εξηγεί  πώς σχεδιάζει να αναπτυχθεί προωθώντας στη διεθνή αγορά τα ελληνικά τρόφιμα.

-Τί διαφορετικό προσφέρει  η ΕΡΓΟΝ στον καταναλωτή;

Η ΕΡΓΟΝ είναι μια μπουτίκ ελληνικών τροφίμων, εκλεκτών και επιλεγμένων από παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα, αλλά όχι μόνο. Είναι μια πρόταση για μια διαφορετική προσέγγιση στα ελληνικά προϊόντα, τα οποία πιστέυουμε ότι με τη σωστή συσκευασία, και τις σωστές επιλογές μπορούν να ξεχωρίσουν στις αγορές του εξωτερικού.

Το παραδοσιακό δε σημαίνει και παλιό. Η εταιρεία ΕΡΓΟΝ ξεκίνησε σαν μία σειρά ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων από όλες τις γωνιές της Ελλάδας, με στόχο να τα ανδείξει.

Στη συλλογή μας είναι εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα από τις Πρέσπες, την Αλόννησο, την Κρήτη, τη Μάνη, την Πίνδο, την Κομοτηνή και τα Κήθυρα τα οποία συσκευάζονται στον τόπο τους συχνά όμως με τις συσκευασίες που προτείνουμε εμείς και φέρουν την εγγύηση ΕΡΓΟΝ.

Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τον παραγωγό, να  τον προστατεψουμε ώστε να μην χαθεί σε έναν χώρο με άνιση μεταχείριση και προβολή.

-Ποιά είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας και τί τζίρο περιμένετε φέτος;

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα δύο παντοπωλεία στη Θεσσλονίκη, ένα στη Χαλκιδική, ένα στη Σκιάθο, ένα στη Ρόδο και ένα στη Μϋκονο. Τώρα ξεκινάει τη διεθνή της ανάπτυξη και σχεδιάζει το πρώτο της κατάστημα στο Λονδίνο και σχεδιάζει ακόμη ένα σε μια άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Θα ανοίξουμε και ακόμη ένα κατάστημα στην Ελλάδα. Φέτος περιμένουμε διπλασιαμό των μεγεθών μας λόγω των νέων καταστημάτων σε Σκιάθο , Ρόδο και Μύκονο που άνοιξαν τελευταία. Για φέτος βλέπουμε πωλήσεις στα 4 εκ. ευρώ.

-Πότε ξεκινήσατε και που οφείλετε η επιτυχία σας;

«Το πρώτο ΕΡΓΟΝ - Ελληνικό παντοπωλείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έγινε τον Φεβρουάριο του 2011, ενώ η εταιρεία είχε ξεκινήσει επιλέγοντας και πουλώντας ξεχωριστά ελληνικά προϊόντα από το 2008. Το παντοπωλείο συμπληρώθηκε από ένα μεζεδοπωλείο το οποίο βασιζόμενο στα προϊόντα ΕΡΓΟΝ θα σέρβιρε παραδοσιακές συνταγές σε μία σύγχρονη εκδοχή.

Τον Ιούνιο του 2011 στο ΕΡΓΟΝ Ελληνικό Μεζεδοπαντοπωλείο ο σεφ μας Δημήτρης Σκαρμούτσος δημιούργησε συνταγές βασισμένος στα προϊόντα μας. Άλλαξε, έντυσε παραδοσιακούς ελληνικούς μεζέδες εμπνευσμένους από το χθες, μαγειρεμένους για το σήμερα.»

Το στοίχημα του σήμερα είναι μεγαλύτερο, θέλουμε να επαναλάβουμε το μεζεδοπαντοπωλείο σε μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Ενα ΕΡΓΟΝ μεζεδοπαντοπωλείο με σύγχρονη αισθητική και ελληνική κουζίνα. Ένας χώρος που θα τιμάει τα ελληνικά συστατικά και την ελληνική γαστρονομία με στόχο να την τοποθετήσει εκεί που της αξίζει.»

-Ποιά είναι τα προίόντα σας;

Κάτω από το κοινό όνομα ΕΡΓΟΝ, έχουν δημιουργηθεί έξι προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες έχουν σαν στόχο να συσχετίσουν τα «διαμάντια» της ελληνικής γαστρονομίας από διαφορετικά μέρη και διατροφικές κουλτούρες με μόνο κοινό σκοπό να εγγυηθούν τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αυθεντικότητα χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα μία ενιαία εταιρική και προϊοντική εικόνα.

«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία σειρά προϊόντων η οποία θα απότελείται από προϊόντα που το κάθε ένα θα μπορούσε να διαπρέψει στην κατηγορία του. Για τον λόγο αυτό, επιλέξαμε παραγωγούς από όλες τις γωνιές της Ελλάδας που παράγουν προϊόντα με ιστορία ή προϊόντα που η ποιοτική διαφορά τους είναι εμφανής όχι μόνο από ειδικούς.»

-Πώς διαλέγετε προϊόντα;

Για να εντάξουμε κάποιο νέο προϊόν κάτω από το brand ΕΡΓΟΝ θα πρέπει να έχει κάποια ποιοτικά, οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, να είναι μοναδικό συστατικό της ελληνικής διατροφής ή της ελληνικής φύσης, ή να προτείνει μία νέα γαστρονομική πρόταση.

Η σειρά πλέον, που αυξάνεται και συνέχεια, αποτελείται από 1250 προϊόντα από τα οποία τα 650 φέρουν το brand ΕΡΓΟΝ».

-Τα πουλάτε και στο εξωτερικό;

Εχουμε ένα ευρύ δίκτυο διανομής στην Ελλάδα  και το εξωτερικό σε 11 χώρες. Σήμερα στο εξωτερικό πραγματοποιούμε το 20% των πωλήσεών μας στη χονδρική ποσοστό όμως που αυξάνεται.