Το μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο κλάδος πετρελαιοειδών επεσήμανε κατά τη χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, η διοίκηση του Συνδεσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, αναφέροντας ότι φέτος ήταν η χειρότερη χρονιά του κλάδου με άμεσο αποτέλεσμα στη βιωσιμότητα πολλών πρατηρίων, αφού τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 40% ενώ η πτώση στο πετρέλαιο θέρμανσης έφτασε το 70%. Οπως αναφέρθηκε σήμερα τα 1500 πρατήρια από το σύνολο των 6.000 είναι στο κόκκινο και επιβιώνουν με συνεχείς διακανονισμούς των χρεών τους με τις εταιρείες.

Προκειμένου να υπάρξει ρευστότητα στην αγορά και να βελτιστοποιηθεί το ύψος και το κόστος χρηματοδότησης στην Εμπορία Πετρελαιοειδών, ο Σύνδεσμος ζητά από το υπουργείο Οικονομικών να λάβει κάποια μέτρα που θα συνεισφέρουν στη βιωσιμότητα του κλάδου. Το ραντεβού με τον κ Στουρνάρα ...ορίστηκε χθες βράδυ κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, για τις 3 Ιουνίου.

Η διοίκηση του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών έθεσε στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που τυχαία βρισκόταν σε διπλανή εκδήλωση στην Αίγλη του Ζαππείου, όπου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ.

Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι του κλάδου έθεσαν στον κ. Σαμαρά στη συνάντηση, που ήταν εκτός προγράμματος, το ζήτημα της προκαταβολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά την παραλαβή των καυσίμων από τα διυλιστήρια, η οποία όπως επεσήμαναν στερεί ρευστότητα από την αγορά και μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα λουκέτα εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Δ. Ψυχογιός ανέφερε ότι με πρωτοβουλία του κ. Σαμαρά κλείστηκε ραντεβού με τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στις 3 Ιουνίου για να συζητηθεί το αίτημα των εταιρειών να δίνεται πίστωση 20 ημερών έναντι εγγυητικών επιστολών.

Οι εταιρίες ζητούν επίσης εντατικοποίηση των ελέγχων από τα ΚΕΔΑΚ τα οποία ο Σύνδεσμος προτείνει να χρηματοδοτήσει, καθώς και διεύρυνση των δικαιούχων επιδόματος θέρμανσης από την προσεχή χειμερινή περίοδο.

Αναλυτικά τα αιτήματα του κλάδου είναι:

1-Η καταβολή των φορολογικών επιβαρύνσεων να γίνεται μετά από ορισμένο αριθμό ημερών, (10-20) ο οποίος θα καθορίζεται αναλόγως με το αντίστοιχο ποσοστό εγγύησης που θα ορίζεται από συμφωνία και να μην προκαταβάλλεται όπως γίνεται σήμερα.
Για το αρχικό στάδιο εφαρμογής του μέτρου και λόγω της υφιστάμενης οικονομικής κρίσης, ο αριθμός των ημερών να μην υπερβαίνει τις δέκα (10) ημέρες. Αυτό εξάλλου ισχύει στα περισσότερα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και στη Xώρα μας, σε όλους τους κλάδους με υψηλό ΕΦΚ (πχ. Καπνά και Οινοπνευματώδη), με μοναδική εξαίρεση τον κλάδο καυσίμων, όπου αυτή η κατάφωρα άδικη διαφοροποίηση, σε συνδυασμό με την φορολογική πολιτική των τελευταίων 2 ετών, έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε πλήρη κατάρρευση. 

 2.- Τα ΚΕΔΑΚ να κάνουν ελέγχους στην αγορά να πάψει το φαινόμενο εξαπάτησης των καταναλωτών μέσω πειράσματος των αντλιών που έχει σαν αποτέλεσμα κάποια πρατήρια να κερδοσκοπούν εις βάρος άλλων τα οποία εκτοπίζονται από την αγορά. Η πρόταση του Συνδέσμου είναι να χρηματοδοτήσει ο ίδιος τα ΚΕΔΑΚ προκειμένου να είναι σε θέση να πραγματοποιούν τους ελέγχους.

3. Το ποσό που εισπράττει το Κράτος από την εξίσωση του φόρου θέρμανσης να επιστρέφει στους καταναλωτές ως επίδομα προκειμένου να μπορούν αν αγοράζουν πετρέλαιο.

Οπως ανέφεραν μεταξύ άλλων αγορά των Πετρελαιοειδών, αυτή τη στιγμή,περνάει τη μεγαλύτερή της κρίση και χαρακτηρίζεται από τα παρακάτω:

Έλλειψη ρευστότητας, με συνέπεια το αναγκαστικό και βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων του Κλάδου. Δύο Εταιρίες Εμπορίας και πάνω από 2.500 πρατήρια έχουν κλείσει την τελευταία τριετία.
Ραγδαία και συνεχόμενη πτώση των πωλήσεων λόγω της υπέρμετρης αύξησης των φόρων.
Σημαντικά μεγάλη μείωση των πωλήσεων Πετρελαίου Θέρμανσης.
Περαιτέρω συρρίκνωση των περιθωρίων των τριών Κλάδων της αγοράς: των Εταιριών Εμπορίας, των Πρατηριούχων και των Μεταφορέων.
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις παρανομίας και αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι παράνομοι πρατηριούχοι μένουν στο απυρόβλητο και συνεχίζουν να λειτουργούν ανενόχλητα και,
Το κυριότερο, σημαντικές ζημιές και υψηλότατο δανεισμό σε όλες τις Εταιρίες Εμπορίας και τις επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας, σε βαθμό που κρίνεται πλέον η βιωσιμότητά τους.

Μαρίνα Πρωτονοταρίου