Θετικά είναι τα ευρύματα για την αποδοχή του ελληνικού τουρισμού από την Γερμανική τουριστική αγορά σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης «Η Ελλάδα στον τουριστικό ανταγωνισμό –Ποιοί είναι οι παράγοντες της επιτυχίας;» που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού της Ανώτατης Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών Westküste Γερμανίας,

Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής η ομαδοποίηση της εκφοράς των αυθορμήτων εντυπώσεων από τη λέξη ΕΛΛΑΔΑ βασίζεται κυρίως στα φυσικά της χαρακτηριστικά, στα τοπία της, στις ακτές τις και τα θαλάσσια νερά της, στο κλίμα της, στα πολιτιστικά της στοιχεία, στο γαστρονομικό της επίπεδο, καθώς και στους φιλόξενους ανθρώπους της.

Πάρα ταύτα, σημείωσε στην ομιλία του κατά την παρουσίαση ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Τσακίρης «όλοι εμείς οι φορείς του τουρισμού, έχουμε επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία μας για την απομείωση της κίνησης των Γερμανών τουριστών προς την χώρα μας τα τελευταία 2-3 χρόνια. Μάλιστα η Γερμανική αγορά έχει χαρακτηρισθεί , εύστοχα, ως ο μεγάλος ασθενής για τον Ελληνικό Τουρισμό.

Και εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση και να αναφερθώ πολύ συνοπτικά, στο  τι αντιπροσωπεύει για τον Ελληνικό τουρισμό η Γερμανική αγορά. Η Γερμανική αγορά είναι η δεύτερη πολυπληθέστερη πελατειακή μας ομάδα, ιστορικά από τις παραδοσιακότερες  και  με τουρίστες που δαπανούν ποσά ανά επισκέπτη πολύ πάνω από τον μέσο όρο των επισκεπτών της χώρας μας.»

Συμφωνα με τον κ. Α. Τσακίρη η μείωση των αφίξεων από τη Γερμανία τα τελευταία 2-3 χρόνια, ήταν αποτέλεσμα της κακής εικόνας που μεταδόθηκε και αναπαράχθηκε από τα μέσα ενημέρωσης και που δημιούργησε αρνητικές εντυπώσεις  στους Γερμανούς πολίτες για την χώρα μας, αποτρέποντας τους από το να μας επιλέξουν ως τόπο διακοπών τους.

Ο κ. Τσακίρης σημείωσε επίσης ότι τα χαρακτηριστικά αυτά, του σε σημαντικό βαθμό «μοναδικού χαρακτήρα» της χώρας μας στη γερμανική αγορά, τα οποία ανέδειξε ως επιστημονικό δεδομένο η εν λόγω έρευνα, δεν πρέπει να μας εφησυχάζουν, καθώς δεν αρκούν για τη διατήρησή μας σε μια σχετικά ισχυρή θέση στην αξιακή ιεράρχηση του διεθνούς τουριστικού ανταγωνισμού.

«Και δεν αρκούν για δύο λόγους», ανέφερε:

Πρώτον, γιατί θα πρέπει κάθε τι το φυσικό χαρακτηριστικό και πλεονέκτημα, να προστατευθεί,  να διατηρηθεί σε υψηλή ποιότητα ακόμη και να αναδειχθεί , πράγμα που σημαίνει σχεδιασμό και εφαρμογή κανόνων χρήσης, με συνέπεια,  ενάντια σε κάθε παρέκκλιση  και υπερεκμετάλλευση που μπορεί τελικά να μας οδηγήσουν  σε αντίθετα αποτελέσματα και να προκαλέσουν  αρνητικές καταστάσεις και εξελίξεις.

Δεύτερον, γιατί θα πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα εμπλουτισμού και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος προσθέτοντας και  άλλα στοιχεία και χαρακτηριστικά, καθώς και συμπεριφορές, υποστηρικτικά μιας ευχάριστης και ασφαλούς τουριστικής διαμονής.

Μόνον με αυτόν τον τρόπο, η κατάκτηση  αυτής της σχετικά ισχυρής θέσης για τη χώρα μας, στην αξιακή ιεράρχηση του διεθνούς τουριστικού ανταγωνισμού, μπορεί να μας δώσει την   δυνατότητα ισχυροποίησης της  εικόνας και του brand μας, στο άμεσο και απώτερο μέλλον.