Πολλές είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας που θα ενδιαφέρονταν να επενδύσουν σε ελληνικά λιμάνια αλλά ακόμη δεν μπορούν να το κάνουν αφού δεν υπάρχουν ξεκάθαρες αποφάσεις για πως θα συμβεί η ιδιωτικοποίηση ή η παραχώρηση ή όποιο άλλο σχήμα μεταξύ των οποίων και αυτό με τα ΣΔΙΤ τελικά επιλέξει τελικά η κυβέρνηση.

Αυτό συζητιόταν χθες μεταξύ άλλων στο περιθώριο των εργασιών του Συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum, που συνεχίζεται σήμερα για δεύτερη μέρα. Χθες με θέμα τις επενδύσεις στην κρουαζιέρα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, λίγο πριν την έναρξη του Posidonia Sea Tourism Forum, και τον Πρωθυπουργό συνάντησε ο Senior Vice President Port and Destination Development, Carnival Corporation G. Israel  παρουσία των κ.κ. υπουργών Τουρισμού Ό. Κεφαλογιάννη, Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, του υφυπουργού Ν. Μηταράκη και του ειδικού Γραμματέα των ΣΔΙΤ Ν. Ματζούφα.

Ο κ. Israel φαίνεται να μετέφερε το ενδιαφέρον για επενδύσεις της εταιρείας σε ελληνικά λιμάνια.

 Οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο  Carnival και Royal Caribbean Cruises που παρευρίσκονται στο Συνέδριο, συμφώνησαν ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους, ενώ τόνισαν ότι η χώρα χρειάζεται να προβεί σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αποκομίσει μέγιστα οφέλη από τη διεθνή κρουαζιέρα.

Σημειώθηκε εξάλλου ότι από τα περίπου 36 δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 600 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων home-porting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας. 

Ο John Fox, Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Κυβερνητικών Σχέσεων, ΗΠΑ & Ευρώπης της Royal Carribbean Crouises Ltd. η οποία μεταφέρει τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ελλάδα από κάθε άλλη ανταγωνίστρια εταιρεία, συμφώνησε με την άποψη ότι η άρση του καμποτάζ είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και συμπλήρωσε πως προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα, πρέπει να προσπαθήσει να βελτιώσει ορισμένα εναπομείναντα θέματα. Είπε επίσης πως η χώρα θα μπορούσε να συνεργαστεί με όμορες αγορές της εγγύς περιοχής σε θέματα διαφήμισης και marketing.

Στο σύνολο η περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, αποτελεί τον ιδανικότερο προορισμό κρουαζιέρας στο κόσμο και πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα είναι ο μοναδικός ευρωπαϊκός κόμβος που μπορεί να προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων κρουαζιέρας που συνδυάζουν μικρές αποστάσεις μεταξύ των λιμανιών, κάτι το οποίο για την βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό από οικονομικής άποψης λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων.