Συνέντευξη στη Μαρίνα Πρωτονοταρίου

Νίκος Δρανδάκης (Taxibeat)

Είναι η εφαρμογή που έχει εξυπηρετήσει...τους περισσότερους Αθηναίους από κάθε άλλη αφού οι... κάτοχοι smartphones δεν παραπονιούνται πια ότι δε βρίσκουν ταξί. Τα ποσοστά των smartphones στην αγορά αυξάνονται συνεχώς και στο μέλλον δεν θα υπάρχει άλλος τρόπος να καλείς ταξί. Με το Taxibeat έχεις την πληροφορία στα χέρια σου. Και ο σύγχρονος καταναλωτής επειδή του το επιτρέπει η τεχνολογία θέλει να έχει την πληροφορία και να κάνει αυτός την επιλογή, χωρίς διαμεσολαβητές. Και το taxibeat ανταποκρίνεται τέλεια σε αυτή την νέα καταναλωτική απαίτηση.  Μετά την Αθήνα το taxibeat  ταξιδεύει και σε άλλες μεγάλες πόλεις του κόσμου, και τις κατακτά.

-Πώς πάει το ξεκίνημα στο Μεξικό; Ποιός είναι ο στόχος;

Η Πόλη του Μεξικό είναι μία πόλη που θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Taxibeat: το ταξί είναι το κύριο μέσο μεταφοράς για τους κατοίκους, το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών γενικώς χαμηλό,  η εγκληματικότητα αυξημένη, ενώ υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ταξί, καθένας με δικό του τιμοκατάλογο. Το Taxibeat μπορεί να ξεπεράσει όλα αυτά τα προβλήματα. Στόχος μας είναι να είμαστε η μεγαλύτερη εφαρμογή taxi marketplace ως το τέλος του 2013.

-Ποιά είναι η πορεία στην Αθήνα-πόσοι εγγεγραμμένοι πόσα ταξι;

Η Αθήνα συνεχίζει να αναπτύσσεται με ξέφρενους ρυθμούς. Οι χρήστες είναι πλέον περισσότεροι από 100.000, ενώ οι συνεργαζόμενοι οδηγοί παραμένουν από το Νοέμβριο 1.800 (το Νοέμβριο κλείσαμε τις εγγραφές για να ‘λανσάρουμε’ με ήδη υπάρχοντες συνεργάτες μία σειρά αλλαγών στην εφαρμογή).

-Πώς πάει στις άλλες πόλεις όπου δραστηριοποιείστε, σε ποιες είναι ήδη σε ποιες θα πάει,  τί περιλαμβάνει το αναπτυξιακό σας πρόγραμμα;

Στις δύο πόλεις της Βραζιλίας -όπως υποψιαζόμαστε ότι θα συμβεί και στο Μεξικό- τα μεγέθη είναι σε άλλη κλίμακα μεγέθους από τις ευρωπαϊκές πόλεις (Παρίσι, Βουκουρέστι, Όσλο), οι οποίες παρόλα αυτά αναπτύσσονται σταθερά. Αυτό συμβαίνει εκτός του πολλαπλάσιου μεγέθους κάθε πόλης στη Λατινική Αμερική, και επειδή το ταξί είναι το κύριο μέσο μεταφοράς. Μετά το Μεξικό, εξετάζουμε την επέκτασή μας σε παρεμφερείς γειτονικές χώρες της Λατ. Αμερικής, αλλά και προβληματικές αγορές ταξί της Ασίας.

-Ετοιμάζεται άλλες εφαρμογές;

Άλλες εφαρμογές προς το παρόν όχι - επεκτάσεις της υπάρχουσας (όπως το door-to-door που λανσαρίστηκε πρόσφατα) πιθανώς ναι.

-Εξασφαλίσατε πρόσφατα σημαντική χρηματοδότηση. Πώς θα την  αξιοποιήσετε;

Υλοποιώντας όσα περιγράφουμε παραπάνω: ενίσχυση της θέσης μας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε ήδη και επέκταση σε νέες αγορές.

-Πότε ξεκίνησε το Taxibeat και πώς το αποφασίσατε;

Την εφαρμογή Taxibeat  την ξεκινήσαμε τον Μάιο του 2011 και ήταν από τις πρώτες εφαρμογές παγκοσμίως που ξεκίνησαν στον χώρο των ταξί. Η εταιρεία χρηματοδοτήθηκε πέρυσι από το Openfund ένα ελληνικό seed inve-stment fund που χρηματοδοτεί startups μετά ολοκλήρωσε νέα αύξηση κεφαλαίου ύψους 500.000 ευρώ για να συνεχίσει την περαιτέρω ανάπτυξή της και πρόσφατα εξασφάλισε πρόσθετη χρηματοδότηση 1,5 εκ.ευρώ. Στην απόφαση για τη δημιουργία του μας οδήγησε το αντικειμενικό πρόβλημα του να μη βρίσκεις ταξί σε ένα δρόμο και λίγα στενά πιο κάτω να υπάρχει ένα ταξί που ψάχνει πελάτες...Αυτό το κενό πληροφορίας ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση ταξί, ήρθε να καλύψει το taxibeat.

 -Πώς λειτουργεί το Taxibeat;

Ο ενδιαφερόμενος για να βρει ταξί κατεβάζει την εφαρμογή. Τον εντοπίζει το GPS και ταυτόχρονα λαμβάνει στην οθόνη του κινητού του ολόκληρο κατάλογο με τα αυτοκίνητα που είναι ελεύθερα και βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του, μαζί με πλήθος από πληροφορίες για καθένα από αυτά.

Βλέπει σε μία λίστα φωτογραφία και ονοματεπώνυμο οδηγού, μάρκα, μοντέλο και αριθμό αυτοκινήτου, απόσταση στην οποία βρίσκεται, αλλά κι έναν χαρακτηρισμό του οδηγού (τριών, τεσσάρων, πέντε αστέρων), ο οποίος έχει προκύψει από τις κρίσεις των ως τώρα πελατών γι' αυτόν.

Εχουμε φτιάξει ένα μηχανισμό φήμης και ο κάθε ταξιτζής βαθμολογείται από τον πελάτη. Η δυνατότητα αξιολόγησης του ταξιτζή βελτιώνει την ποιότητα της υπηρεσίας ταξί, αφού ο ταξιτζής προσέχει περισσότερο τον πελάτη για να έχει πάντα καλή βαθμολογία.

Δίνεται έτσι για πρώτη φορά στον πελάτη η δυνατότητα να επιλέξει αυτός τον ταξιτζή και το ταξί. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού μέχρι σήμερα συνήθως γινόταν το ανάποδο...Ο πελάτης εκτός από τις βασικές πληροφορίες (όνομα οδηγού, μοντέλο αυτοκινήτου, αριθμό τηλεφώνου) μπορεί επίσης να δει τις γλώσσες που μιλάει κάθε οδηγός, αν επιτρέπεται η μεταφορά κατοικιδίου, αν υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής αυτοκινήτου, αν προσφέρεται δίκτυο WiFi, αν δέχεται πιστωτικές κάρτες και αν το αυτοκίνητο διαθέτει κλιματισμό.

-Και δεν έχει κόστος;

Η υπηρεσία είναι δωρεάν για τον επιβάτη και το κόστος του  ξεκίνησε 0,45 λεπτού για τον ταξιτζή, και τώρα το κάναμε το 10% της κούρσας. κάτι που είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το ραδιοταξί. Τα ραδιοταξί χρεώνουν 100 ευρώ τον κάθε ταξιτζή άσχετα με το πόσες κούρσες θα κάνουν και όταν πέφτει η κίνηση έχει μεγαλύτερο κόστος. Αντίθετα, στο taxibeat το κόστος για τον ταξιτζή είναι ανάλογο με τις κούρσες που εξασφαλίζει από μας.

-Πώς  αντιμετώπισαν τα ταξί την αλλαγή στην τιμολόγηση από 0,45 σε 10% της κούρσας;

Η νέα τιμολόγηση είναι δίκαιη - μικρότερη προμήθεια για μικρότερες διαδρομές και μεγαλύτερη για μεγαλύτερες. Οι οδηγοί οι οποίοι νιώθουν ότι παίρνουν αξία από το Taxibeat (και έχουν όλοι καλές βαθμολογίες, ψηλά ποσοστά απόκρισης, πολλές διαδρομές)  δεν αντέδρασαν, το θεώρησαν σωστό και αναμενόμενο.

www.taxibeat.gr

TAGS