current views are: 1

28 Ιουνίου 2013
Δημοσίευση11:54

Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις ωφελούνται από την κατασκευή του TAP

Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.

Δημοσίευση 11:54’
αρθρο-newpost

Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.

Τα Σωληνουργεία Κορίνθου, οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και JP ΑΒΑΞ, η ελληνική χαλυβουργία αλλά και εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων (νομικοί, μελετητές, εργάτες, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί κ.ά.) πρόκειται να επωφεληθούν κατόπιν διαγωνισμών, από την πίτα του 1,5 δισ. ευρώ που αφορά την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού Trans Adriatic Pipeline (ΤΑΡ).

Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.

Δουλειές θα ανοίξουν φυσικά και για τεχνικές εταιρείες χάρη στα χωματουργικά έργα, φάση κατά την οποία θα απασχοληθούν άμεσα 2.000-2.500 εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, ο οικονομικός αντίκτυπος από την κατασκευή και τη λειτουργία του αγωγού θα απλωθεί σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού: από τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό έως τις κατασκευές, τις μεταφορές, τις αρχιτεκτονικές και μηχανολογικές υπηρεσίες, τα καταλύματα, την εστίαση, τις νομικές και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Στο στάδιο λειτουργίας του αγωγού θα απασχοληθούν 500 άτομα, κυρίως προσωπικό ασφαλείας στους σταθμούς φύλαξης, εργαζόμενοι στους σταθμούς συμπίεσης και προσωπικό στον τομέα συντήρησης.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ ο αγωγός συνεπάγεται για την οικονομία όφελος 17-18 δισ. ευρώ σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία για τα επόμενα 50 χρόνια. Το 60% θα αφορά τη Βόρεια Ελλάδα. Σε ετήσια βάση στη Βόρεια Ελλάδα ο TAP θα δημιουργεί τζίρο 180 εκατ. ευρώ κατά την κατασκευή και άνω των 210 εκατ. ευρώ κατά τη λειτουργία.

Πιο ωφελημένοι θα είναι οι νομοί της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω κυρίως της πιο ανεπτυγμένης βιομηχανίας συγκριτικά με τις άλλες περιφέρειες. Ακολουθούν οι νομοί της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που θα ωφεληθούν κυρίως λόγω των τεχνικών έργων.

Μ.Πρωτονοταρίου


σχετικα αρθρα