Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις ωφελούνται από την κατασκευή του TAP
Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.
Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.
Τα Σωληνουργεία Κορίνθου, οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και JP ΑΒΑΞ, η ελληνική χαλυβουργία αλλά και εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων (νομικοί, μελετητές, εργάτες, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί κ.ά.) πρόκειται να επωφεληθούν κατόπιν διαγωνισμών, από την πίτα του 1,5 δισ. ευρώ που αφορά την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού Trans Adriatic Pipeline (ΤΑΡ).
Οι σωληνουργίες (ελληνικές και ξένες) θα μοιραστούν κατόπιν διαγωνισμών έναν τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 1/3 της συνολικής επένδυσης. Για τα 550 χλμ. που θα διασχίζουν το ελληνικό έδαφος, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καστοριά, θα απαιτηθούν 350.000 τόνοι χάλυβα.
Δουλειές θα ανοίξουν φυσικά και για τεχνικές εταιρείες χάρη στα χωματουργικά έργα, φάση κατά την οποία θα απασχοληθούν άμεσα 2.000-2.500 εργαζόμενοι.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, ο οικονομικός αντίκτυπος από την κατασκευή και τη λειτουργία του αγωγού θα απλωθεί σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού: από τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό έως τις κατασκευές, τις μεταφορές, τις αρχιτεκτονικές και μηχανολογικές υπηρεσίες, τα καταλύματα, την εστίαση, τις νομικές και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Στο στάδιο λειτουργίας του αγωγού θα απασχοληθούν 500 άτομα, κυρίως προσωπικό ασφαλείας στους σταθμούς φύλαξης, εργαζόμενοι στους σταθμούς συμπίεσης και προσωπικό στον τομέα συντήρησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ ο αγωγός συνεπάγεται για την οικονομία όφελος 17-18 δισ. ευρώ σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία για τα επόμενα 50 χρόνια. Το 60% θα αφορά τη Βόρεια Ελλάδα. Σε ετήσια βάση στη Βόρεια Ελλάδα ο TAP θα δημιουργεί τζίρο 180 εκατ. ευρώ κατά την κατασκευή και άνω των 210 εκατ. ευρώ κατά τη λειτουργία.
Πιο ωφελημένοι θα είναι οι νομοί της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω κυρίως της πιο ανεπτυγμένης βιομηχανίας συγκριτικά με τις άλλες περιφέρειες. Ακολουθούν οι νομοί της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που θα ωφεληθούν κυρίως λόγω των τεχνικών έργων.
Μ.Πρωτονοταρίου
ολες οι ειδησεις
- Eurojackpot: Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγάλη κλήρωση των 115 εκατ. ευρώ – Μέχρι τις 19:00 η κατάθεση δελτίων για το έπαθλο ρεκόρ
- Άμστερνταμ: Μέτρα για τον περιορισμό του υπερτουρισμού – Απαγορεύει να χτιστούν νέα ξενοδοχεία
- ΠΟΥ: Ανησυχία για τη μετάδοση της γρίπης των πτηνών σε ανθρώπους
- Σίφνος: Κορυφαίος ελληνικός γαστρονομικός προορισμός, σύμφωνα με το Conde Nast Traveler και το National Geographic
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr