Τις κρατικές επιδοτήσεις για τα μη κερδοφόρα ευρωπαϊκά αεροδρόμια θέλουν να αποσύρουν οι αντιμονοπωλιακές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς  «η πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα των αεροδρομίων δίνει στις αεροπορικές εταιρείες την ευκαιρία να βγουν για κυνήγι επιδοτήσεων που επιβαρύνουν  τελικά τους φορολογούμενους».

Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές έχουν για την ώρα στο μικροσκόπιό τους τουλάχιστον 23 υποθέσεις -19 εκ των οποίων αφορούν την Ryanair- στις οποίες, εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων που επιθυμούν προσελκύσουν περισσότερες πτήσεις φέρονται να παρέχουν ενισχύσεις στις αεροπορικές εταιρείες (παραχωρώντας, για παράδειγμα εκπτώσεις επί των τελών για τη χρήση θυρών). Σε ορισμένες από τις υποθέσεις που εμπλέκουν τη Ryanair, οι αρχές εικάζουν πως οι εταιρείες διαχείρησης αερολιμένων το τράβηξαν ακόμη περισσότερο, πληρώνοντας απευθείας με μετρητά την αεροπορική εταιρεία.

Το σχέδιο  αυτό θα μπορούσε να επιφέρει υψηλότερο κόστος λειτουργίας για τους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν μικρότερους, δευτερεύοντες αερολιμένες. Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης, χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά μικρής έκτασης αερολιμένες.

Το σχέδιο που ανακοίνωσε ο Almunia προβλέπει την κατάργηση των κρατικών ενισχύσεων προς τα περισσότερα αεροδρόμια σε μια περίοδο 10 ετών. Οι κανόνες είναι «αισθητά πιο αυστηροί» από τις υπάρχουσες κατευθυντήριες γραμμές, δήλωσε στο Bloomberg News ο Totis Kotsonis, δικηγόρος της Norton Rose Fulbright. «Ο τομέας των αερομεταφορών θα πρέπει να εξαρτάται από τους δικούς του πόρους και να μην περιμένει ότι  το κράτος θα τον επιδοτεί επ’άπειρον».

Στο πλαίσιο αυτό, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο επικεφαλής την Ευρωπαϊκής Ένωσης για αντιμονοπωλιακές πρακτικές Χ. Αλμούνια, δήλωσε «ακριβώς όπως και άλλες οικονομικές δραστηριότητες, τα αεροδρόμια πρέπει να προβούν σε ανάκτηση κόστους από αυτούς που τα χρησιμοποιούν, δηλαδή τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες». 
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών, η οποία εκπροσωπεί την πλειονότητα των μεγάλων αερομεταφορέων της περιοχής, έχει δώσει μάχη με την Ryanair και άλλες αεροπορικές χαμηλού κόστους για το θέμα της επιδότησης. Εκπρόσωπος δήλωσε στο Bloomberg Businessweek ότι η ένωση «χαιρετίζει την ανακοίνωση» για την περικοπή των κρατικών ενισχύσεων. Οι ενισχύσεις προκαλούν «στρέβλωση του ανταγωνισμού», είπε, «και δεν υπάρχει διαφάνεια».