Ευτύχης Βλαχάκης: Ιδρυτής και πρόεδρος της Venus- Earth Friendly 

Συνέντευξη στη Μαρίνα Πρωτονοταρίου

Η ταινία Green Story  που προβάλλεται αυτές τις μέρες στους κινηματογράφους περιγράφει τη ζωή του Ευτύχη Βλαχάκη από τα φτωχά χρόνια στην Κρήτη μέχρι την σημερινή κυριαρχία του στο χώρο των επιχειρήσεων.

Ο Ευτύχης Βλαχάκης  των απορρυπαντικών  Earth Friendly γεννήθηκε στα Χανιά και βρέθηκε στην Αμερική 17 χρονών να αναζητά την τύχη  του. Σπούδασε  χημικός δουλεύοντας και σαν σερβιτόρος και το 1967 ξεκίνησε την πρώτη του επιχείρηση   στην παραγωγή καλλυντικών, αφού ήδη είχε εργαστεί  ως χημικός και διευθυντής εργοστασίου στην Madisson Chemical  για περίπου 10 χρόνια.

-Πώς αποφασίσατε να φτιάξετε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον;

Ξεκίνησα την εταιρεία τη δεκαετία το ΄60 στην Αμερική, και ήταν τότε που αρχίζαμε να μαθαίνουμε σιγά σιγά ότι τα χημικά κάνουν κακό στην υγεία και ότι ουσίες όπως το τσιγάρο, ή το DDT μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στον οργανισμό.

Το πρώτο πράσινο προϊόν που έφτιαξα ήταν  για τα αντρικές τουαλέτες και αμέσως μπήκα στην έρευνα των προϊόντων που δεν περιέχουν βλαπτικές ουσίες. Ακόμη και σήμερα τα περισσότερα σαπουνοειδή φτιάχνονταια πό πετρέλαιο, το οποίο έχει άλλες ουσίες που είναι καρκινογόνες.

Ξεκινήσαμε την Venus  που κατασκευάζει  προϊόντα μόνο από φυτά με το brand Εarth Friendly, τα οποία συνδυάζουν τρία χαρακτηριστικά: Είναι σε καλ ή τιμή, είναι φτιαγμένα από φυτά και είναι φιλικά στο περιβάλλον. Γι αυτο και ξεχώρισαν και έχουν επικρατήσει σε όποια αγορά έχουν μπει.

Κάνουμε εξαγωγές σε όλες τις χώρες, είμαστε μέσα στις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στις ΗΠΑ και κάνουμε  τζίρο εκαντάδων δολαρίων. Εχουμε πέντε εργοστάσια, έκτασης 50.000 τμ και  300 εργαζόμενους.

Γνωρίσατε ανταγωνισμό από τις καθιερωμένες πολυεθνικές;

Βέβαια. Μια φορά είχε πάει σε ένα σουπερμάρκετ ένας αντιπρόσωπος της Procter and Gamble για να μάθει τί συμβαίνει και προτιμούν οι καταναλωτές τα Earth Friendly.Ρώτησε μια γριούλα κι εκείνη του εξήγησε ότι σε όλη της τη ζωή έπαιρνε Procter and Gamble προϊόντα, μέχρι που δοκίμασε ένα δικό μας. Διαπίστωσα του είπε, ότι τα ρούχα μου, βγήκαν πιο καθαρά, πιο απαλά, χωρίς χνούδια μυρίζουν ωραία και κάνουμε καλό και στο περιβάλλον. Φεύγοντας πήρε και αυτός ένα.

Πριν από μερικά χρόνια μετά η  πίεση της Procter and Gamble  μας έβγαλε από μια μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ στις ΗΠΑ, την Cosco. Δύο μήνες μετά η Cosco  μας ξανακάλεσε να συνεργαστούμε και επανέφερε τα προϊόντα μας στα ράφια γιατί είχε λάβει 1.000 γράμματα καταναλωτών που ζητούσαν να φέρουν πίσω τα Earth Friendly.Το αποτέλεσμα ήταν μετά να έχουμε αύξηση πωλήσεων γιατί ο κόσμος τιμώρησε την Procter and Gamble.

Στην Ελλάδα περιμένετε ανάλογες κινήσεις;

Οπου είμαστε δύο ώρες μετά πάει η Procter and Gamble. Ομως δεν φοβόμαστε, τα προϊόντα θα μπουν στα ράφια και μετά αυτός που αποφασίζει είναι ο καταναλωτής. Στην Ελλάδα ξεκινάμε συνεργασία με την αλυσίδα Χαλκιαδάκης στην Κρήτη , το My Market και το Βασιλόπουλο  από το Σεπτέμβριο.

Θα χρειαστούμε ένα χρόνο για να επικρατήσουμε στην ελληνική αγορά.  Η μεγαλύτερη δύναμή μας όμως  είναι η προτίμηση των καταναλωτών.

Τα προϊόντα μας είναι τα καλύτερα κια όποιος τα δοκιμάζει δεν τα αλλάζει. Τα άλλα  καθαριστικά προϊόντα έχουν 80% αλάτι και όχι μόνο κάνουν κακό στις συσκευές αλλά και τελικά δε διασπώνται. Τα δικά μας προϊόντα δεν έχουν αλάτι και κάνουν καλό στα ρούχα και τις συσκευές και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Αργότερα, στα σχέδιά μας είναι η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ελλάδα, επένδυσης 6 εκ. δολαρίων, σε 10.000 τ.μ. και θα φτιάχνουμε όλα και τα 30 μας προϊόντα σε όλες τις συκευασίες για να στηρίξουμε τις πωλήσεις μας στην γύρω περιοχή, Μέση Ανατολή, Τουρκία, Ελλάδα και Ευρώπη.

Ζήσατε το αμερικάνικο όνειρο στην Αμερική και είδατε αυτή τη χώρα να αναπτύσσεται; Γιατί η Αμερική δίνει ευκαιρίες και τί πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να πετύχει και αυτή κάτι τέτοιο;

Στην Αμερική οι νόμοι είναι λογικοί και στέκονται πλάι στον πολίτη. Το ίδιο και οι τράπεζες, είναι πολύ κοντά στις επιχειρήσεις. Μπορείς όποτε θες να πάρεις ένα δάνειο με επιτόκιο 2% και να ξεκινήσεις μια επένδυση.

Ισχύει δηλαδή το αντίθετο από ότι στην Ελλάδα. Πρέπει οι πολιτικοί να αλλάξουν στάση. Να σταθούν πλάι στον πολίτη. Να θυμηθούμε ότι είμαστε ανεξάρτητο κράτος και να πούμε όχι σε αυτά που μας λένε.

Οταν ήρθαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα μπήκαν στη χώρα μας, χωρίς να τηρήσουν κανένα κανόνα, σκότωσαν τον πατέρα μου, έκαψαν τα χωριά μας και τώρα μας λένε ότι τους χρωστάμει 120 δις. ευρώ. Πρέπει να τους πούμε δεν σας δίνουμε τίποτα. Θα δώσουμε στο Γάλλους 20% και στο ΔΝΤ 20%. Αλλα δεν έχουμε.

Να φροντίσουμε τη χώρα μας, να φέρουμε χρήματα από αμερικάνικες τράπεζες, και να ενισχύσουμε τις επενδύσεις, Να επιστρέψει ο κόσμος να δουλέψει στη Ελλάδα.

 H  ταινία «Green story» με θέμα τη ζωή σας και  πως από τις φτωχογειτονιές της Κρήτης γίνατε επιτυχημένος επιχειρηματίας.  Γιατί την κάνατε;

Η ταινία έχει ένα τριπλό μήνυμα.  Δείχνει πώς μπορείς από το μηδέν μπορεί να  πετύχει κανείς στην Αμερική, πόσο σημαντικά είναι τα πράσινα προϊόντα και πώς η ζώη πρέπει να είναι ισορροπημένη ανάμεσα στην δουλειά και την ευχαρίστηση.